Tuesday, 26 September 2017
Back You are here: Αρχική ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Βάζουν «8» στη Θεσσαλονίκη

Οι τουρίστες ψηφίζουν Θεσσαλονίκη κυρίως για τη νυχτερινή της ζωή και το καλό φαγητό. Το σύνολο όσων την επισκέπτονται για δουλειά ή διασκέδαση τη βρίσκουν καλύτερη ή πολύ καλύτερη από ότι περίμεναν, με αποτέλεσμα η πόλη να λαμβάνει βαθμολογία 8 έναντι 7,9 το προηγούμενο έτος, σε κλίμακα από το ένα έως το δέκα.

Νέα έρευνα δείχνει τους καρπούς της μεγάλης στροφής στην τουριστική πολιτική της Θεσσαλονίκης. Εννέα στους 10 επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα την πρότειναν σε φίλους ως προορισμό! Η πόλη βαθμολογείται με οκτώ στα δέκα.

Παράλληλα, σχεδόν εννέα στους δέκα επισκέπτες -το 93% όσων ταξιδεύουν για διασκέδαση και το 89% όσων την επισκέπτονται για επαγγελματικούς λόγους- σκοπεύουν να την προτείνουν ως προορισμό σε φίλους ή να επαναλάβουν την επίσκεψή τους.

Την υψηλότερη βαθμολογία λαμβάνουν τα μπαρ/καφέ της πόλης, δικαιώνοντας τον τίτλο που κέρδισε πρόσφατα η Θεσσαλονίκη ως η ένατη μεταξύ των 10 καλύτερων πόλεων για νυχτερινή ζωή (σε σχετικό Top-10 του National Geographic), ενώ ακολουθούν τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια.

Οι επισκέπτες αναγνωρίζουν όμως και τα αρνητικά της πόλης και είναι η ηχορύπανση, η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ελλιπής καθαριότητα και το λίγο πράσινο.

Την έρευνα έκανε η gbr consulting για λογαριασμό της 'Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης σε δείγμα 1202 ερωτηματολογίων. Τα ερωτηματολόγια συλλέχθηκαν την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου από 42 ξενοδοχεία ενός έως πέντε αστέρων της Θεσσαλονίκης.

Πέραν της γενικής βαθμολογίας στην πόλη και τα αναμενόμενα παράπονα όμως, τα ευρήματα της έρευνας έχουν μεγάλο ενδιαφέρον ειδικά για το ποιοι είναι οι τουρίστες και τι ξοδεύουν.

Οι Έλληνες δαπανούν περισσότερα από τους ξένους (75,90 ευρώ ανά άτομο ημερησίως έναντι 66,07 ευρώ) και οι Σέρβοι περισσότερα από τους Αμερικανούς ή τους Βρετανούς, κάτι που σπάει τα στερεότυπα, πως οι Βαλκάνιοι τουρίστες «κρατούν» το μικρό πορτοφόλι. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Κύπριοι τουρίστες είναι αυτοί που ξοδεύουν τα περισσότερα μεταξύ όσων εθνικοτήτων αναλύθηκαν (99,44 ευρώ/άτομο ημερησίως, κυρίως για αγορές από εμπορικά καταστήματα) και ακολουθούν: Ρώσοι (94,77 ευρώ, κυρίως για ψώνια), Σέρβοι (84,03 ευρώ) και Τούρκοι (66,95 ευρώ). Μεταξύ 52 και 58 ευρώ/άτομο ημερησίως δαπανούν οι Αμερικανοί, Γερμανοί, Βρετανοί και Ιταλοί, των οποίων οι δαπάνες είναι σχεδόν ισομερώς μοιρασμένες μεταξύ αγορών και εστιατορίων-καφέ- μπαρ.

Γιατί Θεσσαλονίκη; Οι (πολλαπλές) απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα αναδεικνύουν ως πρώτο λόγο επίσκεψης στην πόλη την ιδιαίτερη προσωπικότητά της (44%), ενώ ακολουθούν η γαστρονομία (40%) κι οι αρχαιολογικοί χώροι/πολιτιστικό ενδιαφέρον (39%). Τι επισκέπτονται ή θέλουν να επισκεφτούν; Η παραλία της Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι 'ζυγίζει' περισσότερο στις προτιμήσεις τους από τον Λευκό Πύργο, αφήνοντάς τον στη δεύτερη θέση! Στην τρίτη θέση βρίσκονται η Άνω πόλη και τα Κάστρα, ενώ έπονται: αρχαιολογικό μουσείο, ναός Αγίου Δημητρίου, Βυζαντινό Μουσείο, Ροτόντα, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και Εβραϊκό Μουσείο.

Τι επηρέασε την επιλογή τους για τη Θεσσαλονίκη; Το 45% δήλωσε ότι την προτίμησε γιατί την είχε επισκεφτεί και στο παρελθόν, ενώ για το 31% "μέτρησαν" τα καλά λόγια συγγενών και φίλων και για το 17% οι διαδικτυακοί τόποι τουρισμού. Παράλληλα, 39% των τουριστών αναψυχής και το 26% των ταξιδιωτών για επαγγελματικούς λόγους δήλωσαν ότι προετοίμασαν το ταξίδι τους "μέσω sites όπως το Trip Advisor", ενώ για το 35% των πρώτων και το 27% των δεύτερων τον ίδιο ρόλο έπαιξαν τα σάιτς των ξενοδοχείων. Για το 21% και 11% αντίστοιχα, η προετοιμασία έγινε μέσω κοινωνικών δικτύων (κυρίως facebook και έπεται το youtube).

Σχετικά Άρθρα

 

Βιωσιμη Αναπτυξη - Εντυπη Εκδοση

Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (EISD) εκδίδει το περιοδικό "Βιώσιμη Ανάπτυξηπου έχει
σαν στόχο την ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου για θέματα που προάγουν τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, με σκοπό την
πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση σε θέματα ευημερίας του ανθρώπου, καταπολέμησης της φτώχειας,
προστασίας του περιβάλλοντος και ορθολογικής χρήσης των φυσικών πόρων.
 

  Κάντε Κλικ για να διαβάσετε το 13ο Τεύχος     

 

..

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Social Network