Μια νέα εποχή για τις αστικές μεταφορές ανατέλλει στην Κίνα, καθώς έως το 2030 εκτιμάται ότι περίπου 100.000 ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη κάθετης απο-προσγείωσης (eVTOL) θα εξυπηρετούν οικογενειακές ανάγκες και υπηρεσίες αεροταξί, σύμφωνα με την Οικονομική Συμμαχία της Οικονομίας Χαμηλού Ύψους στην Κίνα (CLAEA). Η εξέλιξη αυτή συνδέεται άμεσα με τη βιώσιμη ανάπτυξη, προσφέροντας λύσεις μεταφοράς που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των αστικών κέντρων.
Η εμπορευματοποίηση των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων και των αεροσκαφών eVTOL σε μεγάλη κλίμακα αναμένεται να μειώσει σημαντικά το κόστος απόκτησης και χρήσης τους. Αυτό θα τα καταστήσει προσιτά σε μεγαλύτερα κοινωνικά στρώματα, διευρύνοντας την πρόσβαση σε καινοτόμες, φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις μετακίνησης.
Η CLAEA προβλέπει ότι μέσα στα επόμενα δύο ή τρία χρόνια, οι μεγάλες πόλεις της Κίνας θα ολοκληρώσουν την ανάπτυξη αστικών δικτύων εναέριων μεταφορών. Οι σχετικές υποδομές, τόσο στον αέρα όσο και στο έδαφος, θα είναι κρίσιμες για την υποστήριξη της λεγόμενης «οικονομίας χαμηλού ύψους», ενισχύοντας τη βιωσιμότητα και την αποδοτικότητα στις μεταφορές.
Η τεχνολογία των eVTOL ενσωματώνει αρχές βιώσιμης ανάπτυξης σε πολλαπλά επίπεδα. Καθώς είναι ηλεκτροκίνητα, μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μέσα μεταφοράς. Επιπλέον, η κάθετη απογείωση και προσγείωση εξαλείφει την ανάγκη για εκτεταμένες υποδομές, όπως δρόμους ή αεροδιαδρόμους, περιορίζοντας την περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Η ενσωμάτωση αυτών των αεροσκαφών στο δίκτυο μεταφορών μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής στις πόλεις, μειώνοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση και ενισχύοντας την οικονομική και κοινωνική συνοχή. Παράλληλα, υποστηρίζει την καινοτομία στον τομέα των μεταφορών, ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας και προσφέροντας λύσεις που ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της πράσινης ανάπτυξης.
Η Κίνα, με τη δέσμευσή της στην ανάπτυξη της οικονομίας χαμηλού ύψους, δείχνει το δρόμο για το πώς η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει σε ένα μέλλον που είναι ταυτόχρονα καινοτόμο και βιώσιμο. Η επέκταση της χρήσης των eVTOL μπορεί να αποτελέσει μοντέλο για τις παγκόσμιες μητροπόλεις, ενισχύοντας τον ρόλο της τεχνολογίας ως μοχλού για την επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης.
Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου
:
- Διοικήτρια Κέντρου Υγείας Φιλιατών/ Η τοποθέτηση της για τις Ανθεκτικές πόλεις
- Ιωάννης Τσιμάρης: Ζούμε σε ένα περιβάλλον προκλήσεων
- Φωτούλα Χατζηλάπα: Οι ανθεκτικές πόλεις στην Κύπρο
- ΕΤΕπ και Crédit Agricole CIB: Νέο στρατηγικό πλαίσιο για την ενίσχυση της αιολικής ενέργειας – Έως 8 δισ. ευρώ σε επενδύσεις για την πράσινη μετάβαση
- Ολλανδέζου και Χατζηδημητριάδης/ οι Αντιδήμαρχοι Αλμωπίας μιλούν στο viosimi.gr
- Αμυράς: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στο περιβάλλον
- ISSB: Προς διεθνή πρότυπα για το ανθρώπινο κεφάλαιο – Το “S” στο ESG αποκτά χρηματοοικονομικό βάρος
- Reuters NEXT: Το κλίμα και η ενέργεια στο επίκεντρο των μακροπρόθεσμων επενδυτών – Η ενεργειακή μετάβαση παραμένει κυρίαρχη τάση παρά τις πολιτικές ανατροπές
- Ηλεκτρικές διασυνδέσεις Δωδεκανήσων και Βορείου Αιγαίου: Τριπλάσιο το όφελος – Καθοριστικό βήμα για βιώσιμη ανάπτυξη και απανθρακοποίηση των νησιών
- Παναγιώτης Γρηγοράκος: Πρόεδρος Ένωσης Γενικών Γραμματέων : Άλλος ενας πυλώνας ανθεκτικότητας

