Η Ελλάδα έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα προς τη χρήση καυσίμων μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος στις μεταφορές, με τη δημιουργία της πρώτης μονάδας παραγωγής βιομεθανίου στη Φιλιππιάδα, σε συνεργασία της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Φάρμας Χήτας.
Η μονάδα, που ολοκλήρωσε ήδη τις δοκιμές και βρίσκεται στη φάση της αδειοδότησης με βάση το νέο κανονιστικό πλαίσιο, έχει ετήσια δυναμικότητα 10 GWh με δυνατότητα διπλασιασμού. Παράγει βιομεθάνιο καθαρότητας άνω του 97%, το οποίο θα διατίθεται ως bio-CNG μέσω του δικτύου πρατηρίων FISIKON.
Ένα νέο καύσιμο στην ελληνική αγορά
Η παραγωγή βιομεθανίου ανοίγει τον δρόμο για καθαρότερες μεταφορές, είτε με τη μορφή συμπιεσμένου βιομεθανίου (bio-CNG) είτε μελλοντικά και ως υγροποιημένο βιομεθάνιο (bio-LNG). Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά μόνο το περιβάλλον, αλλά και την οικονομία, καθώς μειώνει τις εκπομπές CO₂ έως και 25% σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα και προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση κόστους.
Ήδη, επιχειρήσεις όπως η PTL ΕΠΕ και η Φάρμα Κουκάκη αξιοποιούν τεχνολογίες φυσικού αερίου στον στόλο τους, επιτυγχάνοντας μείωση εκπομπών κατά 30% και εξοικονόμηση καυσίμων έως 40%.
Σύνδεση με τη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ανάπτυξη της παραγωγής βιομεθανίου στην Ελλάδα ενισχύει:
τον Στόχο 7 των Ηνωμένων Εθνών για Καθαρή Ενέργεια,
τον Στόχο 13 για Δράση για το Κλίμα,
και τον Στόχο 12 για Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή.
Παράλληλα, συνδέεται με την κυκλική οικονομία, αφού το βιομεθάνιο προέρχεται από βιοαέριο που παράγεται από οργανικά υπολείμματα, δίνοντας αξία σε απόβλητα που διαφορετικά θα κατέληγαν στο περιβάλλον.
Τι σημαίνει για την Ελλάδα
Η νέα μονάδα στη Φιλιππιάδα δεν είναι απλώς μια καινοτομία∙ είναι ένα ορόσημο για την ενεργειακή ασφάλεια και τη βιωσιμότητα της χώρας. Με την προοπτική να ακολουθήσουν μεγαλύτερα έργα και εγχύσεις στο δίκτυο φυσικού αερίου, το βιομεθάνιο μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα της πράσινης μετάβασης στις μεταφορές, μειώνοντας ταυτόχρονα την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.

