Το κίνημα B Corp έχει εκδώσει αυστηρότερους κανόνες για τις 9.600 επιχειρήσεις που φέρουν το σήμα του, προκειμένου να προωθηθεί καλύτερα το «άνθρωποι και πλανήτης».
Στο πλαίσιο της επικαιροποίησης, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός που μετράει 19 χρόνια ζωής καταργεί το σύστημα ελάχιστης βαθμολογίας – οι εταιρείες έπρεπε να επιτύχουν βαθμολογία 80 στα 200 για να διαπιστευτούν – και το αντικαθιστά με ελάχιστα πρότυπα σε επτά τομείς δραστηριότητας, όπως το κλίμα, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η «δικαιοσύνη, η ισότητα, η πολυμορφία και η ένταξη».
Ο Chris Turner, διευθύνων σύμβουλος της B Lab UK, μιας φιλανθρωπικής οργάνωσης που εκπροσωπεί το σύστημα διαπίστευσης B Corp στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι οι νέοι κανόνες θέτουν «νέο πήχη για τον θετικό αντίκτυπο».
«Σε μια εποχή αβεβαιότητας, και με την πρόσφατη πρόοδο σε κίνδυνο, είμαι ενθουσιασμένος για τις δυνατότητες θετικής αλλαγής που ξεκλειδώνουν αυτά τα πρότυπα», πρόσθεσε, αναφερόμενος στην αναδίπλωση της πολιτικής υποστήριξης ορισμένων κοινωνικών πρωτοβουλιών σε χώρες όπως η Αμερική, όπου ξεκίνησε για πρώτη φορά η πρωτοβουλία B Corp.
Ο Turner δήλωσε ότι ο οργανισμός που βρίσκεται πίσω από τη διαπίστευση B Corp έχει περάσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια συζητώντας τις αλλαγές, σε δύο δημόσιες διαβουλεύσεις και με 26.000 υποβολές από επιχειρήσεις και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη διαπίστευση κατέχουν περισσότερες από 2.000 επιχειρήσεις, όπως η Cook, η εταιρεία κατεψυγμένων γευμάτων, και η Pip & Nut, η μάρκα φυστικοβούτυρου.
Η διαπίστευση διαρκεί τρία χρόνια και σύμφωνα με το νέο σύστημα οι επιχειρήσεις πρέπει να αναφέρουν βελτιώσεις με την πάροδο του χρόνου προκειμένου να τη διατηρήσουν.
Ωστόσο, το σύστημα έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς επιτρέπει σε πολυεθνικές μάρκες όπως η Nespresso και η Evian να αναγνωριστούν, παρά τη μεγάλης κλίμακας παραγωγή προϊόντων μιας χρήσης. Άλλες εταιρείες, όπως η βιοτεχνική ζυθοποιία BrewDog και η Scrumbles, μια μάρκα τροφών για κατοικίδια ζώα, άφησαν τη διαπίστευση τους να λήξει.