Η Washington Post, σε εκτενές ρεπορτάζ της, σημειώνει ότι ο Έλον Μασκ -το πρωί της Τετάρτης- έστειλε τελεσίγραφο στους υπαλλήλους της πλατφόρμας: Δεσμευτείτε σε ένα νέο «σκληροπυρηνικό» Twitter ή αποχωρήστε από την εταιρεία.
Στους εργαζόμενους δόθηκε η επιλογή, ότι για να παραμείνουν πρέπει να υπογράψουν στο εξής: «Εάν είστε βέβαιοι ότι θέλετε να γίνετε μέλος του νέου Twitter, κάντε κλικ στο “Ναι” στον παρακάτω σύνδεσμο». Αυτό έγραφε το email που εστάλη προς όλο το προσωπικό. Όποιος δεν υπογράψει τη δέσμευση μέχρι τις 5 μ.μ. της Πέμπτης θα αποχωρήσει με αποζημίωση απόλυσης, η οποία υπολογίζεται σε τρεις μισθούς.
Στο μεταμεσονύκτιο email, το οποίο έφτασε στα χέρια της Washington Post, ο Μασκ τόνιζε ότι το Twitter «θα πρέπει να είναι εξαιρετικά σκληροπυρηνικό» στο εξής. «Αυτό θα σημαίνει να δουλεύεις πολλές ώρες σε υψηλή ένταση», υπογράμμιζε και πρόσθετε: «Μόνο η εξαιρετική επίδοση θα αποτελεί επιτυχή βαθμό».
Το δεσμευτικό μήνυμα, σε συνδυασμό με μια νέα πολιτική που επιβάλλει την επιστροφή των εργαζομένων στο γραφείο (άρα το τέλος της τηλεργασίας), αναμένεται να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη φθορά την εταιρεία, της οποίας το προσωπικό ήδη έχει μειωθεί στο μισό. Ο Μασκ είπε επίσης ότι στο Twitter, πλέον, «αυτοί που γράφουν εξαιρετικό κώδικα θα αποτελούν την πλειονότητα της ομάδας μας και θα έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή».
Το ναυάγιο του Blue Verified
Πριν από μια εβδομάδα, το Twitter παρουσίασε το Blue Verified, το οποίο δίνει στους χρήστες ένα μπλε εικονίδιο δίπλα στο όνομά τους έναντι χρέωσης 7,99 δολαρίων το μήνα – έχοντας αυτό, η πλατφόρμα θα μείωνε κατά το ήμισυ τον αριθμό των διαφημίσεων, ενώ επίσης θα έδινε στις αναρτήσεις μεγαλύτερη δυνατότητα προβολής.
Μέχρι την Παρασκευή, ωστόσο, εξαφανίστηκε εν μέσω καταιγισμού ψεύτικων λογαριασμών που υποδύονταν άτομα όπως τον Πρόεδρο Μπάιντεν και τον αστέρα του μπάσκετ ΛεΜπρόν Τζέιμς.
Οι εγγραφές διακόπηκαν το βράδυ της Πέμπτης και ο Μασκ ανακοίνωσε μέσω tweet –αργά το βράδυ της Τρίτης- ότι η υπηρεσία δεν θα «ξεκινήσει εκ νέου» μέχρι τις 29 Νοεμβρίου «για να βεβαιωθεί ότι είναι σταθερή».
Ωστόσο, μέσα στο Twitter, το προσωπικό αξιοποιεί αυτές τις δύο εβδομάδες για να κάνει τη «νεκροψία», όπως την αποκαλούν εσωτερικά (το αποκάλυψε ένας υπάλληλος υπό τον όρο της ανωνυμίας), προσπαθώντας να καταλάβουν γιατί οι πλαστοπροσωπίες βγήκαν εκτός ελέγχου.
Το λανσάρισμα -και η όπισθεν που ακολούθησε- ήταν το αποκορύφωμα ενός «χάους» δύο εβδομάδων, απ’ όταν ο Μασκ ολοκλήρωσε την αγορά του Twitter με το αστρονομικό ποσό των 44 δισ. δολαρίων στα τέλη του περασμένου μήνα.
Άτομα με γνώση του θέματος, που μίλησαν στην Washington Post υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας για να περιγράψουν εσωτερικά θέματα, είπαν ότι η νέα υπηρεσία απέτυχε παταγωδώς, καθώς στόχευσε σε εξειδικευμένες κοινότητες του Twitter, θέτοντας ταυτόχρονα σε κίνδυνο βασικά διαφημιστικά έσοδα της πλατφόρμας.
Οι πιστοί χρήστες της πλατφόρμας είναι πιο πιθανό να εγγραφούν, αλλά αποτελούν επίσης την κύρια διαφημιστική βάση της εταιρείας – με άλλα λόγια τη βασική πηγή εσόδων.
Το Twitter θα έπρεπε να χρεώνει 44 δολάρια το μήνα για να «ισοφαρίσει» τη διαφημιστική αξία που δημιουργείται από το κορυφαίο τμήμα των πιο πιστών χρηστών του στις ΗΠΑ, εάν βασιζόταν μόνο στις συνδρομές, σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο που εξέτασε η The Post.
Όσο πιο ενεργός είναι ο χρήστης, τόσο υψηλότερη θα πρέπει να είναι η τιμή της συνδρομής, σύμφωνα με τα έγγραφα – τα οποία προειδοποιούσαν για το κόστος της περικοπής των διαφημίσεων και τις υψηλές τιμές συνδρομής που απαιτούνται, εάν το Twitter επρόκειτο να αναπληρώσει τα έσοδα που θα χάσει από τις διαφημίσεις.
Εν τω μεταξύ, όσοι εγγράφηκαν στο Blue Verified ήταν κατά βάση λογαριασμοί ατόμων που προωθούσαν μία δεξιόστροφη πολιτική, κρυπτονομίσματα, καθώς επίσης χρήστες με πορνογραφικό περιεχόμενο.
Περίπου 150.000 χρήστες εγγράφηκαν στο Twitter Blue – το οποίο περιλαμβάνει το Blue Verified μέχρι τη στιγμή που ο Μασκ πάτησε φρένο. Αυτό είναι μόλις το 0,06 τοις εκατό των περίπου 250 εκατομμυρίων ανθρώπων που εκτιμάται ότι χρησιμοποιούν το Twitter κάθε μέρα.
Από τη στιγμή που ο Μασκ αγόρασε την πλατφόρμα, απέπεμψε τους επικεφαλής του Twitter, έγινε Διευθύνων Σύμβουλος και απέλυσε το μισό εργατικό δυναμικό. Τώρα πρέπει να βρει τρόπους για να την οδηγήσει σε νέες πηγές εσόδων, καθώς το Twitter αναμένεται να έχει χρέη περίπου 1 δισ. δολ. μόνο σε τόκους ετήσιους – συν να ανακτήσει τις επενδύσεις των εταίρων του Μασκ.
Ήδη οι διαφημιστές αποδεικνύονται επιφυλακτικοί, κάτι που επιδεινώθηκε τον περασμένο μήνα όταν ο Μασκ ανέβασε ένα άρθρο γεμάτο συνωμοσίες σχετικά με την επίθεση στον Πολ Πελόζι, σύζυγο της Προέδρου της Βουλής Νάνσι Πελόζι. Η αποτυχία του Blue Verified, όπου πλαστογραφήθηκαν ορισμένα από τα μεγαλύτερα brands του κόσμου, απλώς βάθυνε τις ανησυχίες τους.
Η Post σημειώνει ότι, αυτή την εβδομάδα, ένα ψεύτικο tweet που χρησιμοποίησε το όνομα και το λογότυπο της φαρμακευτικής Eli Lilly μπορεί να κόστισε εκατομμύρια στο Twitter, αφού ο φαρμακευτικός γίγαντας διέκοψε τις διαφημιστικές δαπάνες στον ιστότοπο.
Άλλες εταιρείες, όπως η General Motors, η Volkswagen και η General Mills, δήλωσαν ότι σταμάτησαν τη διαφήμιση μετά την ανάληψη της πλατφόρμας από τον Μασκ – ορισμένες μάλιστα επηρεάστηκαν από τις εκκλήσεις πολιτικών και ακτιβιστικών ομάδων.
Ποιοι «ψήφισαν» το Twitter Blue
Ελάχιστοι από τους 150.000 συνδρομητές του Twitter Blue ήταν ψεύτικοι ή λογαριασμοί παρωδίας, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια ροή δεδομένων του Twitter.
Ένα μεγάλο μέρος των λογαριασμών με τους περισσότερους followers που «επαληθεύτηκαν» μέσω του Twitter Blue, σύμφωνα με τα δεδομένα που έφτασαν στα χέρια της «The Post», προέρχονται από συγκεκριμένες υποκοινότητες στο Twitter όπως: πορνογραφία, υποστηρικτές κρυπτονομισμάτων και λογαριασμοί στο εξωτερικό, ιδιαίτερα από τη Μέση Ανατολή.
Το Twitter, σε αντίθεση με πολλά άλλα κοινωνικά δίκτυα, επιτρέπει εικόνες με σεξ. Πολλοί από όσους ανήκουν στη βιομηχανία της πορνογραφίας χρησιμοποιούν το Twitter ως βασικό εργαλείο μάρκετινγκ για να προσελκύσουν νέους πελάτες σε ιστότοπους επί πληρωμή, όπως το OnlyFans, όπου εμφανίζουν το ακατάλληλο περιεχόμενό τους.
Σχεδόν το 10% των συνολικών συνδρομητών Twitter Blue έχουν σχέση με την προώθηση κρυπτονομισμάτων, ενώ μία άλλη μεγάλη ομάδα νέων συνδρομητών στο Twitter Blue ήταν δεξιοί επιδραστικοί χρήστες.
Περίπου 150 λογαριασμοί που αλληλεπιδρούν δυσανάλογα με τουλάχιστον πέντε σημαντικούς δεξιούς influencers εγγράφηκαν για να λάβουν το σήμα της επαλήθευσης, σημειώνει το ρεπορτάζ.
Πηγή: Καθημερινή