Σημαντική άνοδος 78% καταγράφεται στη χωρητικότητα (GT) των πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα το πρώτο εξάμηνο του 2025, παρά τη μείωση στον αριθμό των παραγγελιών, σύμφωνα με στοιχεία του DNV. Οι παραγγελίες έφτασαν τα 151 πλοία, έναντι 179 πέρυσι, αλλά η συνολική χωρητικότητα ανήλθε στα 19,8 εκατ. GT – ένδειξη στροφής σε μεγαλύτερα, «πράσινα» σκάφη.
Το LNG κυριαρχεί με 87 νέες παραγγελίες (14,2 εκατ. GT), κυρίως για containerships, ενώ η μεθανόλη ακολουθεί με 40 παραγγελίες (4,6 εκατ. GT). Παράλληλα, αμμωνία και υδρογόνο παραμένουν σε πειραματικό στάδιο, αλλά προσελκύουν επενδύσεις.
Η τάση προς μεγαλύτερα πλοία οφείλεται τόσο σε περιβαλλοντικούς στόχους, όσο και σε οικονομικά πλεονεκτήματα όπως οικονομίες κλίμακας και αυξημένη αποδοτικότητα – κρίσιμα στοιχεία για τα ακριβότερα εναλλακτικά καύσιμα. Επιπλέον, αυτά τα σκάφη προσφέρουν χώρο για προηγμένες τεχνολογίες χωρίς να μειώνεται η εμπορική χωρητικότητα.
Σύμφωνα με τον CEO του DNV, Knut Ørbeck-Nilssen, η ενεργειακή μετάβαση δεν καθοδηγείται πλέον μόνο από πρωτοπόρους, αλλά ενσωματώνεται σε βασικές στρατηγικές όλο και περισσότερων πλοιοκτητών.
Η συμμόρφωση με τους κανονισμούς (IMO, EU ETS, FuelEU Maritime) και η αυξημένη ζήτηση από ναυλωτές για «πράσινο» στόλο, καθιστούν τα πλοία αυτά στρατηγικά απαραίτητα για τη βιωσιμότητα των παγκόσμιων γραμμών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ