Οι εκπομπές CO₂ από τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με την περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment, φθάνοντας τους 195,2 εκατ. τόνους – αύξηση 4% σε σχέση με τα προ πανδημικά επίπεδα.
Η εξέλιξη αναδεικνύει τις δυσκολίες της βιομηχανίας να περιορίσει τις εκπομπές της, ενώ εντείνει τις πιέσεις προς την ΕΕ για χαλάρωση των περιβαλλοντικών κανόνων. Οι αεροπορικές δηλώνουν ότι η χρήση βιώσιμων καυσίμων είναι ανέφικτη σε ευρεία κλίμακα λόγω κόστους και ανεπαρκούς παραγωγής, ενώ ζητούν και αναβολή στην εφαρμογή αυστηρότερων στόχων έως το 2030.
Την ίδια ώρα, το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών δέχεται κριτική καθώς εξαιρεί τις πιο ρυπογόνες πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, μετατοπίζοντας το βάρος στις ενδοευρωπαϊκές διαδρομές. Η ΕΕ επισημαίνει την ανάγκη για περαιτέρω μέτρα, υπογραμμίζοντας ότι η αεροπορία «πρέπει να κάνει περισσότερα» για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.