Bιώσιμη Ανάπτυξη | Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, ΑΜΚΕ

    Ταυτότητα – Επικοινωνία

    Διεύθυνση: 19ης Μαΐου 52, Τ.Θ. 60256, Θέρμη, 57001 Θεσσαλονίκη
    Τηλέφωνο: 2310210777
    Fax: 2310210417
    E-mail: info@viosimi.gr

    Πρόσφατα Νέα

    Καινοτομία με επίκεντρο τη βιωσιμότητα στον τομέα των τροφίμων

    24 Ιουλίου 2025

    Η τραπεζική συμμαχία για το κλίμα αγωνίζεται να διατηρήσει τους μεγάλους δανειστές της Ευρώπης

    24 Ιουλίου 2025

    Νότια Ελλάδα και κλιματική κρίση: Προειδοποίηση για ένα μέλλον που πλησιάζει

    24 Ιουλίου 2025

    Ενεργειακός μετασχηματισμός με έμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική αξία

    24 Ιουλίου 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Πέμπτη, 24 Ιουλίου
    :
    • Καινοτομία με επίκεντρο τη βιωσιμότητα στον τομέα των τροφίμων
    • Η τραπεζική συμμαχία για το κλίμα αγωνίζεται να διατηρήσει τους μεγάλους δανειστές της Ευρώπης
    • Νότια Ελλάδα και κλιματική κρίση: Προειδοποίηση για ένα μέλλον που πλησιάζει
    • Ενεργειακός μετασχηματισμός με έμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική αξία
    • Διεθνής αναγνώριση για φυσικό μεταλλικό νερό με έμφαση στην ποιότητα και τη γεύση
    • Υπερασπίζοντας την Αλήθεια για το Κλίμα: Πρωτοβουλία για την Ακεραιότητα της Πληροφόρησης
    • Women for Climate: Αποστολή στις Άνδεις και τον Ισημερινό με μήνυμα για την κλιματική δράση
    • Θύματα της κλιματικής κρίσης: Η ανάγκη για δράση είναι τώρα
    • Η απώλεια δασών επιταχύνει την επιφανειακή θέρμανση
    • Προκλήσεις και προοπτικές βιωσιμότητας στο λιανεμπόριο και τα FMCG
    Facebook Twitter Instagram
    Βιώσιμη ΑνάπτυξηΒιώσιμη Ανάπτυξη
    • Οικονομία
    • Περιβάλλον
    • Υγεία
    • Τρόφιμα
    • Γεωργία
    • Ενέργεια
    • Άποψη
    • Ευρώπη
    • Διεθνή
    • ESG
    • Viosimi.tv
      1. Viosimi.tv
      2. Θέματα
      3. Είπαν
      4. Podcasts
      5. Δείτε τα όλα

      Η A CERT στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα SCALE-IT για βιώσιμη υγεία στις βιολογικές εκτροφές

      25 Ιουνίου 2025

      Η αρχαία βραχογραφία Murujuga δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τις βιομηχανικές εκπομπές, σύμφωνα με νέα μελέτη

      1 Ιουνίου 2025

      Αντιμετώπιση της Λειψυδρίας και της Κλιματικής Κρίσης: Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της ΔΕΥΑ Λάρισας

      25 Μαΐου 2025

      ESG σε κρίση ταυτότητας: Από στρατηγική βιωσιμότητας σε άσκηση συμμόρφωσης

      16 Μαΐου 2025

      Η αρχαία βραχογραφία Murujuga δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τις βιομηχανικές εκπομπές, σύμφωνα με νέα μελέτη

      1 Ιουνίου 2025

      Αντιμετώπιση της Λειψυδρίας και της Κλιματικής Κρίσης: Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της ΔΕΥΑ Λάρισας

      25 Μαΐου 2025

      Νάντια Ναλμπάντη: Αγκαλιάσαμε το Συμπόσιο κτηνοτροφίας

      2 Φεβρουαρίου 2025

      Προκλήσεις και Διαφωνίες για την Υλοποίηση των Έργων του «Ελλάδα 2.0»

      9 Ιανουαρίου 2025

      Χριστόδουλος Κουτσουλιάνος: Η δράση της κατασκευής σπιτιών με τη βοήθεια ενός συστήματος κατάρτισης για ανέργους

      27 Μαρτίου 2025

      Κώστας Τσιάρας: Φυσικές Καταστροφές και Διαχείριση των Υδάτινων Πόρων

      15 Σεπτεμβρίου 2024

      Χριστόδουλος Κουτσουλιάνος: Με ποια κριτήρια πρέπει να ψηφίσουμε στις αυτοδιοικητικές εκλογές

      5 Οκτωβρίου 2023

      Χριστόδουλος Κουτσουλιάνος: Οι λόγοι της μαζικής συμμετοχής υποψηφίων στις αυτοδιοικητικές εκλογές

      17 Σεπτεμβρίου 2023

      Καινοτομία με επίκεντρο τη βιωσιμότητα στον τομέα των τροφίμων

      24 Ιουλίου 2025

      Η τραπεζική συμμαχία για το κλίμα αγωνίζεται να διατηρήσει τους μεγάλους δανειστές της Ευρώπης

      24 Ιουλίου 2025

      Νότια Ελλάδα και κλιματική κρίση: Προειδοποίηση για ένα μέλλον που πλησιάζει

      24 Ιουλίου 2025

      Ενεργειακός μετασχηματισμός με έμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική αξία

      24 Ιουλίου 2025

      Καινοτομία με επίκεντρο τη βιωσιμότητα στον τομέα των τροφίμων

      24 Ιουλίου 2025

      Η τραπεζική συμμαχία για το κλίμα αγωνίζεται να διατηρήσει τους μεγάλους δανειστές της Ευρώπης

      24 Ιουλίου 2025

      Νότια Ελλάδα και κλιματική κρίση: Προειδοποίηση για ένα μέλλον που πλησιάζει

      24 Ιουλίου 2025

      Ενεργειακός μετασχηματισμός με έμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική αξία

      24 Ιουλίου 2025
    • Κατηγορίες
      1. ΣΥΝ+
      2. Αφιέρωμα
      3. Συνεντεύξεις
      4. Τουρισμός
      5. Τεχνολογία
      6. Ιστορία
      7. Έξυπνη Ζωή
      8. Δείτε τα όλα

      Πέλλα – Αρχάγγελος Αλμωπίας: Καταστροφική χρονιά για τα κεράσια λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων

      1 Ιουλίου 2025

      Υποστήριξη εργαζομένων για υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Παράδειγμα καλής πρακτικής για βιώσιμη ανάπτυξη

      20 Μαΐου 2025

      Λιγότερο από το 0,001% του παγκόσμιου θαλάσσιου πυθμένα έχει παρατηρηθεί οπτικά τις τελευταίες επτά δεκαετίες

      13 Μαΐου 2025

      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλλει τα πρώτα πρόστιμα βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές – Στο στόχαστρο Apple και Meta

      28 Απριλίου 2025

      Hellenic Innovation Network of New York: Μια βραδιά καινοτομίας με τη Νιόβη Χριστόπουλου

      21 Φεβρουαρίου 2025

      Γιατί η Ελλάδα συνεχίζει να πληρώνει ακριβό ρεύμα;

      1 Μαΐου 2024

      Αλεξάνδρα Σδούκου:  Στόχος μας να δώσουμε στον πολίτη τη δυνατότητα να επενδύσει ο ίδιος στις ΑΠΕ για να μειώσει μακροχρόνια το ενεργειακό του κόστος

      1 Μαΐου 2024

      Μαρία Σπυράκη: Οι φόροι επιβαρύνουν την τιμή του ρεύματος περισσότερο από ό, τι την ελαφρύνουν οι κρατικές ενισχύσεις

      30 Απριλίου 2024

      «Η ΠΑΓΓΑΙΑ είναι το μάτι της Ελλάδας και της Ευρώπης στη Μεσόγειο»

      20 Ιουλίου 2025

      Αστρονομία κάτω από τα άστρα στο Ναύπλιο – Μια βραδιά γνώσης και στοχασμού για τη Γη και το Σύμπαν

      5 Ιουλίου 2025

      Κλιματική αλλαγή και δάση: «Η φύση ξέρει πώς να αναγεννηθεί»

      2 Ιουνίου 2025

      Βιώσιμη ανάπτυξη από την περιφέρεια προς το κέντρο: Η στρατηγική της Επιτροπής REGI

      29 Μαΐου 2025

      Mόνο το 16% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων δημοσιεύει εκθέσεις ESG

      12 Μαΐου 2025

      Η Google προειδοποιεί τους χρήστες του Gmail για τα νέα μέτρα ασφαλείας

      26 Ιανουαρίου 2025

      Social media: «Ειδικά τα περίπλοκα συστήματα κάνουν λάθη»

      22 Ιανουαρίου 2025

       Τουρισμός: «Ποντάρει» στην βιώσιμη ανάπτυξη το 2025

      13 Δεκεμβρίου 2024

      Ψηφιακό Κέντρο Εξυπηρέτησης: Ένα ακόμη βήμα προς βιώσιμες και προσβάσιμες υπηρεσίες

      17 Ιουλίου 2025

      Ψηφιακή ωρίμανση των ΜμΕ στην Ελλάδα: Γρήγορη πρόοδος, χαμηλή αφετηρία

      12 Ιουλίου 2025

      Amazon: Τα ρομπότ πλησιάζουν σε αριθμό τους εργαζομένους – Ανάμεσα στην καινοτομία και την κοινωνική πρόκληση

      6 Ιουλίου 2025

      Πληροφοριακή Ασάφεια και Ψευδείς Αφηγήσεις: Όταν η Κλιματική Αλήθεια Απειλείται

      23 Ιουνίου 2025

      Το πρόγραμμα Erasmus+ χρηματοδοτεί ένα σχέδιο για την ενίσχυση των πράσινων και κοινωνικών νεοφυών επιχειρήσεων.

      17 Μαρτίου 2025

      Όταν η Super βενζίνη απογείωσε τους κινητήρες μας και έριξε την ψυχολογία μας

      7 Δεκεμβρίου 2024

      Η ΕΕ τιμά τη μνήμη των θυμάτων της παγκόσμιας κλιματικής κρίσης

      15 Ιουλίου 2024

      Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

      5 Ιουνίου 2024

      Women for Climate: Αποστολή στις Άνδεις και τον Ισημερινό με μήνυμα για την κλιματική δράση

      23 Ιουλίου 2025

      Προκλήσεις και προοπτικές βιωσιμότητας στο λιανεμπόριο και τα FMCG

      22 Ιουλίου 2025

      Ερωτήματα για την επιτάχυνση χαλάρωσης των κανόνων βιωσιμότητας στην ΕΕ

      22 Ιουλίου 2025

      Η στέγαση στο επίκεντρο της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης

      21 Ιουλίου 2025

      Καινοτομία με επίκεντρο τη βιωσιμότητα στον τομέα των τροφίμων

      24 Ιουλίου 2025

      Η τραπεζική συμμαχία για το κλίμα αγωνίζεται να διατηρήσει τους μεγάλους δανειστές της Ευρώπης

      24 Ιουλίου 2025

      Νότια Ελλάδα και κλιματική κρίση: Προειδοποίηση για ένα μέλλον που πλησιάζει

      24 Ιουλίου 2025

      Ενεργειακός μετασχηματισμός με έμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική αξία

      24 Ιουλίου 2025
    Βιώσιμη ΑνάπτυξηΒιώσιμη Ανάπτυξη
    Αρχή»Πρώτο Θέμα»Πόσο μας παχαίνουν τα σούπερ μάρκετ – Τι δείχνει μελέτη σε 97 χώρες
    Πρώτο Θέμα

    Πόσο μας παχαίνουν τα σούπερ μάρκετ – Τι δείχνει μελέτη σε 97 χώρες

    Viosimi.grΑπό Viosimi.gr9 Μαρτίου 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια4 λεπτά ανάγνωσης
    Διαμοίραση Facebook Twitter LinkedIn Email
    Διαμοίραση
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Η μεγάλη ανάπτυξη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, των παντοπωλείων αλλά και των online αγορών έχει αλλάξει ριζικά τις διατροφικές μας συνήθειες. Μπορεί αυτή η ευκολία που προσφέρει να φαίνεται για τον σύγχρονο τρόπο ζωής, όμως οι ειδικοί κρύβουν τους κώδωνες του κινδύνου. Σύμφωνα με την Tailane Scapin, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Deakin, και τον Adrian Cameron, καθηγητής Δημόσιας Υγείας στο ίδιο πανεπιστήμιο, η ανάπτυξη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των online αγορών συνοδεύεται από μια επικίνδυνη τάση, την αύξηση της παχυσαρκίας.

    Η νέα τους μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε 97 χώρες σε συνεργασία με τη UNICEF, καταγράφει τη ραγδαία αύξηση των σούπερ μάρκετ και την παράλληλη άνοδο στην κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, που ανέλυσαν οι ίδιοι οι ερευνητές μέσα από άρθρο τους στο The Conversation , όσα περισσότερα σούπερ μάρκετ υπάρχουν, τόσο αυξάνονται οι αγορές των επεξεργασμένων τροφίμων και τα ποσοστά παχυσαρκίας.

    Η αλματώδης αύξηση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ

    Η έρευνα εστίασε στην ανάλυση δεδομένων από τον κλάδο των τροφίμων, εξετάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων, τις καταναλωτικές συνήθειες και την αυξημένη διάθεση ανθυγιεινών επεξεργασμένων τροφίμων. Σύμφωνα με τα ευρήματα, μεταξύ 2009 και 2023, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 23,6%. Οι πιο ραγδαίες αυξήσεις παρατηρήθηκαν σε χώρες μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος, όπως η Μιανμάρ, το Βιετνάμ και η Καμπότζη, με τις ετήσιες αυξήσεις να φτάνουν το 21%, 18% και 12% αντίστοιχα.

    Παράλληλα, οι online αγορές τροφίμων εκτοξεύθηκαν κατά 325% μέσα σε μόλις 9 χρόνια (2014-2023), με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά. Αυτή η ραγδαία ανάπτυξη συνοδεύεται από μια σημαντική αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, μιας και τα επεξεργασμένα τρόφιμα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις τους.

    Η αύξηση των σούπερ μάρκετ συνδέεται άμεσα με την αύξηση των αγορών ανθυγιεινών τροφίμων. Σε χώρες της Νότιας Ασίας, όπως το Πακιστάν, η Ινδία και οι Μπανγκλαντές, η κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων τροφίμων κατά 3-5% κάθε χρόνο, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις ανθυγιεινών τροφίμων από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 10,9% τα τελευταία 15 χρόνια.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Λαϊκή Δημοκρατία του Λάος, όπου η πυκνότητα των σούπερ μάρκετ αυξάνει κατά 15% κάθε χρόνο, ενώ τα ποσοστά παχυσαρκίας διπλασιάστηκαν από το 2009 έως το 2023. Η γενική τάση δείχνει ότι υπάρχουν περισσότερα καταστήματα και καταστήματα λιανικής σε μια χώρα, τόσο μεγαλύτερη η αύξηση της κατανάλωσης.

    Γιατί τα σούπερ μάρκετ επηρεάζουν τις διατροφικές μας συνήθειες;

    Αν και οι μεγάλες αλυσίδες προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα επιλογών στα τρόφιμα, υπάρχουν πολλοί λόγοι που ευνοούν την αγορά λιγότερο υγιεινών επιλογών:

    Η κυριαρχία των επεξεργασμένων τροφίμων: Τα περισσότερα τρόφιμα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι υπερ-επεξεργασμένα, δηλαδή περιέχουν υψηλές ποσότητες ζάχαρης, αλατιού και λιπαρών.

    Επιθετικές διαφημίσεις και εκπτώσεις: Οι μεγάλες αλυσίδες προέρχονται από ανθυγιεινά προϊόντα, είτε μέσω εκπτώσεων και προσφορών («1+1 δώρο»), είτε μέσω των προβολών τους σε σημεία υψηλής ορατότητας (ταμεία, άκρες ραφιών).

    Διαδικτυακή προβολή : Στα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα ανθυγιεινά τρόφιμα προβάλλονται περισσότερο και συχνά βρίσκονται σε προσφορά.

    Η δύναμη των μεγάλων αλυσίδων: Οι μεγάλες εταιρείες λιανικής ελέγχουν την αγορά τροφίμων, συνεργάζονται με βιομηχανίες επεξεργασμένων τροφίμων και καθορίζουν ποια προϊόντα φτάνουν στα ράφια.

    Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει η κατάσταση;

    Οι ειδικοί τονίζουν την ανάγκη να υπάρξουν παρεμβάσεις, τόσο από τις κυβερνήσεις όσο και από τις ίδιες τις αλυσίδες λιανικής, ώστε να διαμορφωθεί ένα πιο υγιεινό διατροφικό περιβάλλον. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει ήδη θεσπιστεί νομοθεσία που απαγορεύει την προβολή ανθυγιεινών προϊόντων στα ταμεία και τις άκρες των ραφιών, ενώ από τον Οκτώβριο του 2024 ισχύουν και περιορισμοί στις προωθητικές ενέργειες ανθυγιεινών προϊόντων. Παράλληλα, στη Νορβηγία, η μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ αύξησε το μέγεθος των τμημάτων με φρέσκα τρόφιμα, προσφέροντας ταυτόχρονα εκπτώσεις σε φρούτα και λαχανικά. Το αποτέλεσμα; 42% αύξηση στις πωλήσεις λαχανικών και 25% στα προϊόντα μεταξύ 2012 και 2020.

    βιώσιμη ανάπτυξη
    Διαμοίραση. Facebook Twitter LinkedIn Email
    Προηγούμενο ΆρθροΓερμανία: Οι κανόνες ESG είναι πολύ περίπλοκοι για τις μικρές τράπεζες
    Επόμενο Άρθρο Από τον προγραμματισμό ως την ελονοσία: 5 γυναίκες επιστήμονες που άλλαξαν τον κόσμο

    Σχετικά Άρθρα

    Πρώτο Θέμα

    Καινοτομία με επίκεντρο τη βιωσιμότητα στον τομέα των τροφίμων

    24 Ιουλίου 2025
    Οικονομία

    Η τραπεζική συμμαχία για το κλίμα αγωνίζεται να διατηρήσει τους μεγάλους δανειστές της Ευρώπης

    24 Ιουλίου 2025
    Περιβάλλον

    Νότια Ελλάδα και κλιματική κρίση: Προειδοποίηση για ένα μέλλον που πλησιάζει

    24 Ιουλίου 2025
    Κορυφαία Άρθρα

    Σύνοδος Κορυφής ΟΗΕ για τους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs)

    Η Τράπεζα Πειραιώς στηρίζει την παγκόσμια εκστρατεία «Σύμπραξη για την Πράσινη Εκπαίδευση» της UNESCO”

    Ανακοινώθηκαν οι νικητές και οι νικήτριες των βραβείων Natura 2000

    Η συνεργασία του ΥΠΑΑΤ με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων (FAO) επεκτείνεται και σε θέματα αλιείας

    Ο Παναγιώτης Γεροντόπουλος στο τιμόνι του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος

    Έκθεση: Οι μεγάλες βρετανικές τράπεζες συνεχίζουν να στηρίζουν τα ορυκτά καύσιμα – παρά τις δεσμεύσεις τους

    Οι ακτιβιστές μέτοχοι περιορίζουν τα ψηφίσματα τους ESG και DEI

    Φλόγα
    Σύλλογος
    Ακολουθήστε μας
    • Facebook
    • YouTube
    • Twitter
    • Instagram

    Bιώσιμη Ανάπτυξη | Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη

    Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (EISD) εκδίδει το περιοδικό “Βιώσιμη Ανάπτυξη” που έχει σαν στόχο την ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου για θέματα που προάγουν τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, με σκοπό την πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση σε θέματα ευημερίας του ανθρώπου, καταπολέμησης της φτώχειας, προστασίας του περιβάλλοντος και ορθολογικής χρήσης των φυσικών πόρων.
    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

    Διεύθυνση: 19ης Μαΐου 52, Τ.Θ. 60256, Θέρμη, 57001 Θεσσαλονίκη
    Τηλέφωνο: 2310210777
    E-mail: info@viosimi.gr

    Facebook Twitter Instagram YouTube
    • Aρχή
    • Ταυτότητα
    • Όροι χρήσης
    • Διαφήμιση
    • Επικοινωνία
    © 2025 Viosimi.gr. All rights Reserved. Developed by Task.gr

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.