Bιώσιμη Ανάπτυξη | Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, ΑΜΚΕ

    Ταυτότητα – Επικοινωνία

    Διεύθυνση: 19ης Μαΐου 52, Τ.Θ. 60256, Θέρμη, 57001 Θεσσαλονίκη
    Τηλέφωνο: 2310210777
    Fax: 2310210417
    E-mail: info@viosimi.gr

    Πρόσφατα Νέα

    Το Παγκόσμιο Ταμείο για το Περιβάλλον σχεδιάζει μια νέα σειρά ομολόγων για τη διατήρηση της άγριας ζωής

    21 Ιουλίου 2025

    Το Ηνωμένο Βασίλειο καταργεί την πράσινη ταξινόμηση

    21 Ιουλίου 2025

    Νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός: Επένδυση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, με ερωτήματα για τη βιωσιμότητα

    21 Ιουλίου 2025

    Η στέγαση στο επίκεντρο της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης

    21 Ιουλίου 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Δευτέρα, 21 Ιουλίου
    :
    • Το Παγκόσμιο Ταμείο για το Περιβάλλον σχεδιάζει μια νέα σειρά ομολόγων για τη διατήρηση της άγριας ζωής
    • Το Ηνωμένο Βασίλειο καταργεί την πράσινη ταξινόμηση
    • Νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός: Επένδυση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, με ερωτήματα για τη βιωσιμότητα
    • Η στέγαση στο επίκεντρο της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης
    • «Η ΠΑΓΓΑΙΑ είναι το μάτι της Ελλάδας και της Ευρώπης στη Μεσόγειο»
    • Ποιότητα αέρα στην Αττική: Ανάμεσα σε ανησυχητικές διακυμάνσεις και εκπλήξεις
    • Ανθρωπογενής βία απέναντι στην άγρια ζωή: Ένα ακόμη θύμα η βιοποικιλότητα της Πίνδου
    • Κλιματική κρίση και κουνούπια: Μια ανησυχητική σύνδεση
    • Ευθανασία στην Ελλάδα: Από την κοινωνική αποδοχή στη θεσμική αποσιώπηση
    • Νάξος: Ένα νησί που διδάσκει ισορροπία με τη φύση
    Facebook Twitter Instagram
    Βιώσιμη ΑνάπτυξηΒιώσιμη Ανάπτυξη
    • Οικονομία
    • Περιβάλλον
    • Υγεία
    • Τρόφιμα
    • Γεωργία
    • Ενέργεια
    • Άποψη
    • Ευρώπη
    • Διεθνή
    • ESG
    • Viosimi.tv
      1. Viosimi.tv
      2. Θέματα
      3. Είπαν
      4. Podcasts
      5. Δείτε τα όλα

      Η A CERT στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα SCALE-IT για βιώσιμη υγεία στις βιολογικές εκτροφές

      25 Ιουνίου 2025

      Η αρχαία βραχογραφία Murujuga δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τις βιομηχανικές εκπομπές, σύμφωνα με νέα μελέτη

      1 Ιουνίου 2025

      Αντιμετώπιση της Λειψυδρίας και της Κλιματικής Κρίσης: Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της ΔΕΥΑ Λάρισας

      25 Μαΐου 2025

      ESG σε κρίση ταυτότητας: Από στρατηγική βιωσιμότητας σε άσκηση συμμόρφωσης

      16 Μαΐου 2025

      Η αρχαία βραχογραφία Murujuga δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τις βιομηχανικές εκπομπές, σύμφωνα με νέα μελέτη

      1 Ιουνίου 2025

      Αντιμετώπιση της Λειψυδρίας και της Κλιματικής Κρίσης: Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της ΔΕΥΑ Λάρισας

      25 Μαΐου 2025

      Νάντια Ναλμπάντη: Αγκαλιάσαμε το Συμπόσιο κτηνοτροφίας

      2 Φεβρουαρίου 2025

      Προκλήσεις και Διαφωνίες για την Υλοποίηση των Έργων του «Ελλάδα 2.0»

      9 Ιανουαρίου 2025

      Χριστόδουλος Κουτσουλιάνος: Η δράση της κατασκευής σπιτιών με τη βοήθεια ενός συστήματος κατάρτισης για ανέργους

      27 Μαρτίου 2025

      Κώστας Τσιάρας: Φυσικές Καταστροφές και Διαχείριση των Υδάτινων Πόρων

      15 Σεπτεμβρίου 2024

      Χριστόδουλος Κουτσουλιάνος: Με ποια κριτήρια πρέπει να ψηφίσουμε στις αυτοδιοικητικές εκλογές

      5 Οκτωβρίου 2023

      Χριστόδουλος Κουτσουλιάνος: Οι λόγοι της μαζικής συμμετοχής υποψηφίων στις αυτοδιοικητικές εκλογές

      17 Σεπτεμβρίου 2023

      Το Παγκόσμιο Ταμείο για το Περιβάλλον σχεδιάζει μια νέα σειρά ομολόγων για τη διατήρηση της άγριας ζωής

      21 Ιουλίου 2025

      Το Ηνωμένο Βασίλειο καταργεί την πράσινη ταξινόμηση

      21 Ιουλίου 2025

      Νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός: Επένδυση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, με ερωτήματα για τη βιωσιμότητα

      21 Ιουλίου 2025

      Η στέγαση στο επίκεντρο της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης

      21 Ιουλίου 2025

      Το Παγκόσμιο Ταμείο για το Περιβάλλον σχεδιάζει μια νέα σειρά ομολόγων για τη διατήρηση της άγριας ζωής

      21 Ιουλίου 2025

      Το Ηνωμένο Βασίλειο καταργεί την πράσινη ταξινόμηση

      21 Ιουλίου 2025

      Νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός: Επένδυση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, με ερωτήματα για τη βιωσιμότητα

      21 Ιουλίου 2025

      Η στέγαση στο επίκεντρο της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης

      21 Ιουλίου 2025
    • Κατηγορίες
      1. ΣΥΝ+
      2. Αφιέρωμα
      3. Συνεντεύξεις
      4. Τουρισμός
      5. Τεχνολογία
      6. Ιστορία
      7. Έξυπνη Ζωή
      8. Δείτε τα όλα

      Πέλλα – Αρχάγγελος Αλμωπίας: Καταστροφική χρονιά για τα κεράσια λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων

      1 Ιουλίου 2025

      Υποστήριξη εργαζομένων για υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Παράδειγμα καλής πρακτικής για βιώσιμη ανάπτυξη

      20 Μαΐου 2025

      Λιγότερο από το 0,001% του παγκόσμιου θαλάσσιου πυθμένα έχει παρατηρηθεί οπτικά τις τελευταίες επτά δεκαετίες

      13 Μαΐου 2025

      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλλει τα πρώτα πρόστιμα βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές – Στο στόχαστρο Apple και Meta

      28 Απριλίου 2025

      Hellenic Innovation Network of New York: Μια βραδιά καινοτομίας με τη Νιόβη Χριστόπουλου

      21 Φεβρουαρίου 2025

      Γιατί η Ελλάδα συνεχίζει να πληρώνει ακριβό ρεύμα;

      1 Μαΐου 2024

      Αλεξάνδρα Σδούκου:  Στόχος μας να δώσουμε στον πολίτη τη δυνατότητα να επενδύσει ο ίδιος στις ΑΠΕ για να μειώσει μακροχρόνια το ενεργειακό του κόστος

      1 Μαΐου 2024

      Μαρία Σπυράκη: Οι φόροι επιβαρύνουν την τιμή του ρεύματος περισσότερο από ό, τι την ελαφρύνουν οι κρατικές ενισχύσεις

      30 Απριλίου 2024

      «Η ΠΑΓΓΑΙΑ είναι το μάτι της Ελλάδας και της Ευρώπης στη Μεσόγειο»

      20 Ιουλίου 2025

      Αστρονομία κάτω από τα άστρα στο Ναύπλιο – Μια βραδιά γνώσης και στοχασμού για τη Γη και το Σύμπαν

      5 Ιουλίου 2025

      Κλιματική αλλαγή και δάση: «Η φύση ξέρει πώς να αναγεννηθεί»

      2 Ιουνίου 2025

      Βιώσιμη ανάπτυξη από την περιφέρεια προς το κέντρο: Η στρατηγική της Επιτροπής REGI

      29 Μαΐου 2025

      Mόνο το 16% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων δημοσιεύει εκθέσεις ESG

      12 Μαΐου 2025

      Η Google προειδοποιεί τους χρήστες του Gmail για τα νέα μέτρα ασφαλείας

      26 Ιανουαρίου 2025

      Social media: «Ειδικά τα περίπλοκα συστήματα κάνουν λάθη»

      22 Ιανουαρίου 2025

       Τουρισμός: «Ποντάρει» στην βιώσιμη ανάπτυξη το 2025

      13 Δεκεμβρίου 2024

      Ψηφιακό Κέντρο Εξυπηρέτησης: Ένα ακόμη βήμα προς βιώσιμες και προσβάσιμες υπηρεσίες

      17 Ιουλίου 2025

      Ψηφιακή ωρίμανση των ΜμΕ στην Ελλάδα: Γρήγορη πρόοδος, χαμηλή αφετηρία

      12 Ιουλίου 2025

      Amazon: Τα ρομπότ πλησιάζουν σε αριθμό τους εργαζομένους – Ανάμεσα στην καινοτομία και την κοινωνική πρόκληση

      6 Ιουλίου 2025

      Πληροφοριακή Ασάφεια και Ψευδείς Αφηγήσεις: Όταν η Κλιματική Αλήθεια Απειλείται

      23 Ιουνίου 2025

      Το πρόγραμμα Erasmus+ χρηματοδοτεί ένα σχέδιο για την ενίσχυση των πράσινων και κοινωνικών νεοφυών επιχειρήσεων.

      17 Μαρτίου 2025

      Όταν η Super βενζίνη απογείωσε τους κινητήρες μας και έριξε την ψυχολογία μας

      7 Δεκεμβρίου 2024

      Η ΕΕ τιμά τη μνήμη των θυμάτων της παγκόσμιας κλιματικής κρίσης

      15 Ιουλίου 2024

      Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

      5 Ιουνίου 2024

      Η στέγαση στο επίκεντρο της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης

      21 Ιουλίου 2025

      Νάξος: Ένα νησί που διδάσκει ισορροπία με τη φύση

      19 Ιουλίου 2025

      Ραγδαία ανάπτυξη για την αγορά εξοπλισμού ανακύκλωσης ως απόρροια της στροφής στη βιωσιμότητα

      19 Ιουλίου 2025

      Σε τροχιά υλοποίησης κρίσιμες παρεμβάσεις σε υποδομές και οδική ασφάλεια σε όλη τη χώρα

      18 Ιουλίου 2025

      Το Παγκόσμιο Ταμείο για το Περιβάλλον σχεδιάζει μια νέα σειρά ομολόγων για τη διατήρηση της άγριας ζωής

      21 Ιουλίου 2025

      Το Ηνωμένο Βασίλειο καταργεί την πράσινη ταξινόμηση

      21 Ιουλίου 2025

      Νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός: Επένδυση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, με ερωτήματα για τη βιωσιμότητα

      21 Ιουλίου 2025

      Η στέγαση στο επίκεντρο της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης

      21 Ιουλίου 2025
    Βιώσιμη ΑνάπτυξηΒιώσιμη Ανάπτυξη
    Αρχή»Περιβάλλον»Φόβοι για ατυχήματα και περιβαλλοντική καταστροφή στον Βόσπορο – Τι μέτρα λαμβάνονται
    Περιβάλλον

    Φόβοι για ατυχήματα και περιβαλλοντική καταστροφή στον Βόσπορο – Τι μέτρα λαμβάνονται

    Viosimi.grΑπό Viosimi.gr21 Ιανουαρίου 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια4 λεπτά ανάγνωσης
    Διαμοίραση Facebook Twitter LinkedIn Email
    Διαμοίραση
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Σχεδόν 50.000 πλοία διασχίζουν τον Βόσπορο κάθε χρόνο, μεταφέροντας συχνά επικίνδυνα φορτία. Τα ατυχήματα δεν αποφεύγονται πάντα, ενώ η φθορά των πλοίων του ρωσικού «σκιώδους στόλου» προκαλεί φόβους περιβαλλοντική καταστροφή στα Στενά.

    Το πιο πρόσφατο περιστατικό συνέβη μόλις πριν από ένα μήνα. Ένα τεράστιο φορτηγό πλοίο χάνει τον έλεγχο διασχίζοντας τα Στενά του Βοσπόρου και κατευθύνεται με ταχύτητα προς την γεμάτη κόσμο εσπλανάδα της περιοχής Ουσκουντάρ (Σκουτάρι), κοντά τον Πύργο της Κόρης, ένα από τα ορόσημα της Κωνσταντινούπολης. Συγκρούεται με ένα επιβατηγό πλοίο, υπάρχουν τραυματίες. Τα χειρότερα αποτρέπονται την τελευταία στιγμή, όταν το διασωστικό σκάφος «Kurtarma 5» κατάφερε να απομακρύνει το πλοίο.

    Η Zeynep Karammali είναι η επικεφαλής του Επιμελητηρίου Μηχανικών Περιβάλλοντος της Κωνσταντινούπολης, παρακολουθεί από πολύ κοντά την κυκλοφορία στον Βόσπορο εδώ και χρόνια, μιλάει για αυτήν στο γερμανικό δίκτυο ARD.

    Τα ρεύματα είναι εξαιρετικά επικίνδυνα, τρέχουν σε αντίθετες κατευθύνσεις και αλλάζουν αρκετές φορές την ημέρα, λέει. Επιπλέον, υπάρχουν ισχυροί άνεμοι από διαφορετικές κατευθύνσεις.

    Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι κανόνες για τη ναυσιπλοΐα έχουν αυστηροποιηθεί επανειλημμένα τα τελευταία χρόνια. Τα φορτηγά πλοία επιτρέπεται πλέον να πλέουν μόνο προς μία κατεύθυνση. Η κατεύθυνση αυτή αλλάζει αρκετές φορές την ημέρα, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Τα πάντα παρακολουθούνται στενά, καθώς η κίνηση από γιοτ, επιβατηγά πλοία και μικρά σκάφη συνεχίζει να αυξάνεται. Η χρήση των διασωστικών σκαφών είναι εξαιρετικά σημαντική, λέει η Karammali.

    18 διασωστικά σκάφη σε υπηρεσία

    Γύρω από τον Βόσπορο σταθμεύουν 18 διασωστικά σκάφη Kurtarma. Έχουν μήκος 30 και πλάτος 13 μέτρα, είναι εξοπλισμένα με δύο κανόνια νερού και δύο βαρούλκα, και μπορούν να ρυμουλκήσουν έως και 82 τόνους χρησιμοποιώντας δύο κινητήρες υψηλής απόδοσης.

    Το πιο σύγχρονο από αυτά είναι το «Kurtarma 18», το οποίο τέθηκε σε υπηρεσία μόλις πέρυσι, και είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία αιχμής. Ο καπετάνιος του, Enis Kuscu, βρίσκεται στη θάλασσα όλη του τη ζωή ως καπετάνιος φορτηγού πλοίου και, τα τελευταία 13 χρόνια ως διασώστης.

    Όλα τα πλοία από 150 μέτρα και πάνω πρέπει να συνοδεύονται από διασωστικό σκάφος εάν φέρνουν επικίνδυνο φορτίο. Για τα πλοία μήκους 200 μέτρων και πάνω, αυτό είναι υποχρεωτικό ασχέτως φορτίου. Οι ταχύτητες δεν επιτρέπεται να ξεπερνούν τους 10 κόμβους. Ενώ μεταξύ 17:30 και 19:30, η διέλευση επιτρέπεται μόνο για πλοία μήκους άνω των 250 μέτρων.

    «Η παραμικρή απώλεια συγκέντρωσης μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα», λέει ο Kuscu. Και φέρνει ως παράδειγμα το τεράστιο φορτηγό πλοίο μεταφοράς σιτηρών από τη Ρωσία, που προσέκρουσε σε μια βίλα στην ακτή το 2018, όταν το τιμόνι του έπαθε βλάβη. Η ζημιά είναι ορατή ακόμη και σήμερα

    Γιατί τα Στενά είναι επικίνδυνα

    Ο Βόσπορος έχει μήκος περίπου 30 χιλιόμετρα, πλάτος 700 μέτρα στο στενότερο σημείο του και βάθος έως 130 μέτρα. Η ναυσιπλοΐα στα Στενά ρυθμίζεται λεπτομερώς στη Συνθήκη του Μοντρέ που υπογράφηκε το 1936. Αν και η Τουρκία έχει πλήρη κυριαρχία, τα Στενά θεωρούνται διεθνής ναυτιλιακός δρόμος. Τα εμπορικά πλοία περνούν ελεύθερα εν καιρώ ειρήνης. Οι τουρκικές αρχές μπορούν να επιβάλλουν τέλη, αλλά όχι να απαγορεύσουν τη διέλευση.

    Για να αποφευχθούν περιστατικά σαν το παραπάνω, τα διασωστικά σκάφη προσπαθούν πάντα να μένουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στο πλοίο που συνοδεύουν, ώστε να είναι σε θέση να επέμβουν άμεσα.

    Ο ρωσικός «σκιώδης» στόλος

    Η Zeynep Karammali, παρά τους αυστηρούς κανόνες που έχουν θεσπιστεί, ζητά ακόμη αυστηρότερους, όπως την υποχρεωτική και τακτική συντήρηση όλων των πλοίων που διέρχονται από τα Στενά.

    Πολύ πρόσφατα, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, το δεξαμενόπλοιο «Cordelia Moon» υπέστη ζημιά και χρειάστηκε να ρυμουλκηθεί. Το πλοίο, το οποίο σύμφωνα με ουκρανικές πηγές αποτελεί μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου» που παρακάμπτει τις δυτικές κυρώσεις υπό τη σημαία άλλων χωρών, ταξίδευε χωρίς ασφάλιση και είχε ήδη υποστεί σοβαρές ζημιές. Τα Στενά χρειάστηκε να κλείσουν για αρκετές ώρες.

    Ένα πιο σοβαρό ατύχημα με ένα αντίστοιχο πλοίο στο Βόσπορο, όπως είναι ξεκάθαρο σε όλους, θα μπορούσε να έχει δραματικές συνέπειες για το περιβάλλον και τους κατοίκους της Κωνσταντινούπολης.

    μόλυνση περιβάλλον
    Διαμοίραση. Facebook Twitter LinkedIn Email
    Προηγούμενο ΆρθροΣε ποιο νοσοκομείο γίνεται διαλογή ασθενών με Τεχνητή Νοημοσύνη – Τα οφέλη για ασθενείς και Επείγοντα
    Επόμενο Άρθρο Γυμναστική μετά τα 40: Αυτά είναι τα 8 συχνότερα λάθη που κάνουν οι γυναίκες

    Σχετικά Άρθρα

    Περιβάλλον

    Το Παγκόσμιο Ταμείο για το Περιβάλλον σχεδιάζει μια νέα σειρά ομολόγων για τη διατήρηση της άγριας ζωής

    21 Ιουλίου 2025
    Ευρώπη

    Το Ηνωμένο Βασίλειο καταργεί την πράσινη ταξινόμηση

    21 Ιουλίου 2025
    Ευρώπη

    Νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός: Επένδυση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, με ερωτήματα για τη βιωσιμότητα

    21 Ιουλίου 2025
    Κορυφαία Άρθρα

    Oι γυναίκες δουλεύουν δύο φορές πιο σκληρά για τα μισά χρήματα

    23ο Συμπόσιο Κτηνοτροφίας στη Zootechnia 2025!

    ΤΧΣ: Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

    Γιατί η μαγνητική Ανωμαλία του Νότιου Ατλαντικού ανησυχεί τους επιστήμονες της NASA

    Εξόρυξη βαθέων υδάτων: Μια νέα πρόκληση για τη βιωσιμότητα των ωκεανών

    Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων ΟΣΔΕ

    Οι 15 ευρωπαϊκές περιοχές με τα χαμηλότερα επίπεδα ρύπανσης της ΕΕ

    Φλόγα
    Σύλλογος
    Ακολουθήστε μας
    • Facebook
    • YouTube
    • Twitter
    • Instagram

    Bιώσιμη Ανάπτυξη | Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη

    Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (EISD) εκδίδει το περιοδικό “Βιώσιμη Ανάπτυξη” που έχει σαν στόχο την ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου για θέματα που προάγουν τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, με σκοπό την πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση σε θέματα ευημερίας του ανθρώπου, καταπολέμησης της φτώχειας, προστασίας του περιβάλλοντος και ορθολογικής χρήσης των φυσικών πόρων.
    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

    Διεύθυνση: 19ης Μαΐου 52, Τ.Θ. 60256, Θέρμη, 57001 Θεσσαλονίκη
    Τηλέφωνο: 2310210777
    E-mail: info@viosimi.gr

    Facebook Twitter Instagram YouTube
    • Aρχή
    • Ταυτότητα
    • Όροι χρήσης
    • Διαφήμιση
    • Επικοινωνία
    © 2025 Viosimi.gr. All rights Reserved. Developed by Task.gr

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.