Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση 94 έργων μεταφορών ύψους σχεδόν 2,8 δισ. ευρώ στο πλαίσιο του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΜΣΕ), με στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας, της διασυνοριακής συνδεσιμότητας και της κλιματικής ανθεκτικότητας.
Η πράσινη μετάβαση αποτελεί βασικό άξονα των επενδύσεων, με το 77% των πόρων να κατευθύνεται σε σιδηροδρομικά έργα, όπως το Rail Baltica και η εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS), που ενισχύουν την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα.
Τα έργα καλύπτουν επίσης την αναβάθμιση λιμένων, την ηλεκτροδότηση πλοίων, την ψηφιοποίηση εσωτερικών πλωτών μεταφορών, αλλά και την κατασκευή ασφαλών χώρων στάθμευσης και έξυπνων κόμβων αστικής κινητικότητας σε όλη την Ευρώπη.
Στρατηγικές παρεμβάσεις προβλέπονται για τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Ουκρανία, την ενίσχυση της ασφάλειας στις υποδομές της Αρκτικής, καθώς και τη στήριξη του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, περιορίζοντας εκπομπές και συμφόρηση.
Ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι τα έργα «αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της Πράσινης Συμφωνίας και της γεωπολιτικής ανθεκτικότητας της Ευρώπης».