Ο πλανήτης βρίσκεται πλέον αντιμέτωπος με μια νέα πραγματικότητα, σύμφωνα με τον Χρήστο Ζερεφό, Γενικό Γραμματέα της Ακαδημίας Αθηνών. Η αύξηση της συχνότητας και της έντασης των ακραίων καιρικών φαινομένων είναι ξεκάθαρη ένδειξη της κλιματικής αλλαγής. Οι συνεχείς αυξήσεις της θερμοκρασίας, που επιβεβαιώνονται από εκθέσεις όπως αυτές του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού, προκαλούν διαταραχές στο υδρολογικό ισοζύγιο, έντονες βροχοπτώσεις, ξηρασίες και πλημμύρες.
Οι υψηλές θερμοκρασίες αποδίδονται κυρίως σε ανθρωπογενείς παράγοντες, όπως η εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία, την αστικοποίηση και την αποψίλωση δασών. Το 2025 προβλέπεται να είναι μία από τις θερμότερες χρονιές, τονίζοντας την ανάγκη άμεσων μέτρων.
Η αντιμετώπιση απαιτεί πρόληψη και προσαρμογή: ενίσχυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, βιώσιμες γεωργικές πρακτικές και ανθεκτικές υποδομές. Παρά τις δυσκολίες, υπάρχει χρόνος για δράση, με βασικό όπλο τη διεθνή συνεργασία και τη δέσμευση κυβερνήσεων και κοινωνίας.
Οι πιο ευάλωτες περιοχές περιλαμβάνουν τη Μεσόγειο, παράκτιες ζώνες, χώρες της Αφρικής, τη Νότια Ασία και την Αρκτική. Η τρωτότητα κάθε περιοχής εξαρτάται από γεωγραφικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Καθώς οι εκπομπές από μεγάλες οικονομίες επηρεάζουν δυσανάλογα τον πλανήτη, η παγκόσμια συνεργασία κρίνεται απαραίτητη για τη μείωση των επιπτώσεων και τη μετάβαση σε βιώσιμες λύσεις.
Δευτέρα, 18 Αυγούστου
:
- Laka: 8,8 εκατ. ευρώ για ασφάλιση πράσινης κινητικότητας
- Αυστραλία: Μη δημοσιευμένη έκθεση αποκαλύπτει «σοκαριστικούς» κλιματικούς κινδύνους
- Αναστολή εφαρμογής κανόνων ESG για τις τράπεζες της ΕΕ
- Διχασμός στην ΕΕ για τον στόχο μείωσης εκπομπών 90% έως το 2040
- Περιβαλλοντικές οργανώσεις μηνύουν την κυβέρνηση Τραμπ για μυστική ομάδα κλιματικών σκεπτικιστών
- Αδιέξοδο στις συνομιλίες για παγκόσμια συνθήκη κατά της πλαστικής ρύπανσης
- Γενεύη: Δωρεάν συγκοινωνίες για την αντιμετώπιση της ρύπανσης
- IEA: Ρεκόρ πλεόνασμα πετρελαίου το 2026 και επιβράδυνση ζήτησης
- Αμερικανική αντίθεση στο πλαίσιο μηδενικών εκπομπών της ναυτιλίας
- Κλιματικός κίνδυνος στους ισολογισμούς: Νέες λογιστικές οδηγίες