Μια ξεχωριστή δράση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Έδεσσας, στο πλαίσιο του προγράμματος “Getting familiar with the 17 SDG’s (Sustainable Development Goals)” , που σχεδιάζει το 2ο ΓΕΛ Έδεσσας. Η δημοτική αρχή υποδέχτηκε μαθητές και καθηγητές από το σχολείο, καθώς και την αντίστοιχη ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικούς από την πόλη Baza της Ισπανίας, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Στη συνάντηση παρευρέθηκε και ο Δήμαρχος Έδεσσας, Γιάννης Τσεπκεντζής.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, έγινε σύντομη παρουσίαση του Δήμου Έδεσσας, με ιδιαίτερη αναφορά στις πρωτοβουλίες που προορίζονται για τη ζωή στην τοπική κοινωνία. Ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση για τα κοινά προβλήματα που απασχολούν τη νεολαία, όπως η κλιματική αλλαγή, η προστασία των φυσικών πόρων, η ανισότητα και η πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση. Η ανταλλαγή απόψεων ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας και της κατανόησης μεταξύ των νέων από διαφορετικές κουλτούρες, καθώς και τη δύναμη των τοπικών κοινοτήτων να συμβάλλουν στην επιλογή των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η δημοτική αρχή συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς για την πρωτοβουλία τους, επισημαίνοντας ότι τέτοιες δράσεις ενισχύουν όχι μόνο την εξωστρέφεια, αλλά και τη βαθύτερη κατανόηση των παγκόσμιων προκλήσεων που συνδέονται με τη βιώσιμη ανάπτυξη. Τονίστηκε η σπουδαιότητα της ενεργούς συμμετοχής της νέας γενιάς στη δημιουργία λύσεων, καθώς και η καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η ομαδικότητα και η περιβαλλοντική συνείδηση.
Η συνάντηση ήταν ευκαιρία για να εξεταστούν οι δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ των δύο πόλεων στον τομέα της βιώσιμης διαχείρισης πόρων, όπως η εξοικονόμηση νερού, η ανάπτυξη πράσινων υποδομών και η ενίσχυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Από τη συζήτηση προέκυψε η ανάγκη ενδυνάμωσης των νέων ως «πρεσβευτών αλλαγής», αυτοί που θα διαδραματίσουν καταλυτικό ρόλο στη μετάβαση προς πιο ανθεκτικές και βιώσιμες κοινωνίες.
Η δημοτική αρχή υπογράμμισε ότι ο Δήμος δίνει ιδιαίτερη προτεραιότητα σε έργα που συνδέονται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, με έμφαση στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και τη δημιουργία μιας κοινωνίας ίσων ευκαιριών για όλους. Επισημάνθηκε, επίσης, ότι η νέα γενιά μπορεί να εμπνεύσει και να παρακινήσει τις τοπικές κοινωνίες για ένα βιώσιμο μέλλον.
Οι μαθητές και οι δύο πόλεων εξέφρασαν την αισιοδοξία τους ότι μέσω της συνεργασίας, της γνώσης και της δράσης, μπορούν να συνεισφέρουν ουσιαστικά σε ένα καλύτερο μέλλον, εμπνέοντας τις τοπικές κοινωνίες να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές.