Η μετάβαση της Formula 1 σε 100% βιώσιμα καύσιμα από την επόμενη σεζόν συνοδεύεται από μεγαλύτερες τεχνικές και οικονομικές προκλήσεις απ’ ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, στο πλαίσιο του Grand Prix του Μαϊάμι.
Όπως εξήγησε, το υψηλό κόστος δεν οφείλεται μόνο στα ίδια τα καύσιμα, αλλά στο γεγονός ότι η ολόκληρη εφοδιαστική αλυσίδα και η παραγωγή ενέργειας πρέπει να πληρούν «πράσινα» πρότυπα. Τα εξειδικευμένα συστατικά και οι διαδικασίες που απαιτούνται για την παραγωγή τους αυξάνουν σημαντικά την τιμή ανά λίτρο.
Η Petronas, τεχνικός συνεργάτης της Mercedes, παραμένει αφοσιωμένη στο έργο, ωστόσο διερευνάται το ενδεχόμενο ρύθμισης των κανονισμών για να καταστεί η χρήση των καυσίμων αυτών οικονομικά πιο βιώσιμη. Ο Christian Horner της Red Bull συμφώνησε ότι τα έξοδα είναι αυξημένα, αλλά πρόσθεσε ότι για την ομάδα του το κόστος δεν αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Υποστήριξε, πάντως, την ιδέα ενός οικονομικού πλαισίου τιμολόγησης, τονίζοντας ότι τα καύσιμα παραμένουν κρίσιμος παράγοντας ανταγωνιστικής απόδοσης.
Η μετάβαση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της Formula 1 για μηδενικές καθαρές εκπομπές έως το 2030, η οποία καλύπτει τόσο τις τεχνολογίες των μονοθεσίων όσο και τις δραστηριότητες των αγώνων συνολικά. Το σχέδιο ενσωματώνει την ανάγκη για τεχνολογική καινοτομία με την επιτακτική ανάγκη για περιβαλλοντική ευθύνη, καθιστώντας τον μηχανοκίνητο αθλητισμό μέρος της παγκόσμιας συζήτησης για τη βιωσιμότητα.