Στο παρελθόν πηγαίνει η επίσκεψη των ασφαλισμένων στην υπηρεσία του ΕΦΚΑ καθώς ένσημα και σύνταξη έρχονται πια στο κινητό.
Πρόκειται για μια εντυπωσιακή διευκόλυνση προς τους υποψήφιους συνταξιούχους που έρχεται με την ολοκλήρωση του πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΦΚΑ.
Οι ασφαλισμένοι πλέον , μεταβαίνουν κατ ‘εξαίρεση στις αρμόδιες υπηρεσίες μόνον για κάποια ειδική περίπτωση που τους αφορά.
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, η πρώτη ψηφιακή υποδομή-πυλώνας, το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ), που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα αποτελέσει το κανάλι διαλειτουργικότητας με τα πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων, τις υφιστάμενες εφαρμογές και τα μητρώα της δημόσιας διοίκησης. Στον σχεδιασμό του περιλαμβάνεται η δυνατότητα να παρέχει στον ασφαλισμένο πληροφόρηση σχετικά με το ύψος της σύνταξης που έχει δομήσει, έπειτα από κάποια έτη ασφαλιστικού βίου, όπως η πρώτη 15ετία ασφάλισης.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο κάθε ασφαλισμένος θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή το ποσό των χρημάτων που θα λάβει εκείνη τη δεδομένη στιγμή του εργασιακού βίου του, βάσει ηλικίας, αποδοχών και ενσήμων, καθώς με το νέο ΟΠΣ ενοποιούνται όλες οι παρεχόμενες υπηρεσίες και λειτουργίες προς τα 6,5 εκατομμύρια ασφαλισμένων του.
Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή θα διαδραματίσει η αναβάθμιση του συστήματος «ΑΤΛΑΣ», που θα συμβάλει στην ψηφιακή αποτύπωση του ασφαλιστικού βίου όλων των ασφαλισμένων. Τη στιγμή αυτή, μηχανογραφικά κάποιος μπορεί να δει τα ασφαλιστικά του στοιχεία από το 2002 και μετά, ενώ, πριν από αυτή την ημερομηνία, τα ένσημα βρίσκονται διάσπαρτα στους τέως Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, που με τη συνένωσή τους έχτισαν το οικοδόμημα του ΕΦΚΑ.
Η αναβάθμιση του συστήματος θα αποτελέσει το πολύτιμο εργαλείο που θα ενώσει σε ένα Μητρώο τα ένσημά του από ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΝΑΤ, ΟΓΑ, Δημόσιο ή όποιο άλλο ταμείο και θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να βλέπει που, πότε και για πόσο χρονικό διάστημα ασφαλίστηκε, μπαίνοντας σε εφαρμογή και εισάγοντας μόνον τον ΑΜΚΑ του.