Σε χώρες της ΕΕ υπάρχουν σχόλια των ΜΜΕ πο6 προτρέπουν τι κυβερνήσεις τους να φτιάξουν «καλάθι νοικοκυριού» …όπως η Ελλάδα.
Την εβδομάδα (19/4/2023 -25/42023) πάντως η μεσοσταθμική αξία τουκαλαθιού στη χώρα μας είναι μειωμένη κατά 2,5% συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα
Στο 96,12% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο καλάθι οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές. Τα παραπάνω αναφέρουν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Παρόλα αυτά η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (ποσοστό 80%) πιστεύει ότι το καλάθι του νοικοκυριού από μόνο του δεν επαρκεί για σοβαρή μάχη κατά της ακρίβειας, ενώ ως ριζική λύση προτείνουν τη μείωση του ΦΠΑ (οι 9 στους 10)
Σύμφωνα με τα στοιχεία σχετικής έρευνας της NielsenIQ που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shopper Trends Event, που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς, το καλάθι έγινε η αιτία για να επισκέπτονται οι καταναλωτές συχνότερα ορισμένες από τις γνωστές αλυσίδες.
Συγκεκριμένα κερδισμένη αλυσίδα από τη πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης αναδεικνύεται η Σκλαβενίτης που συγκεντρώνει ποσοστό 61% και ακολουθούν η Lidl και η ΑΒ με 50%, η My Market με 42% και η Μασούτης με 33%.
Αμέσως μετά έρχονται ο Κρητικός με 22%, ο Γαλαξίας με 22% και η Market In με 20%.
Σημειώνεται ότι το ποσοστό της Σκλαβενίτης είναι πιο δυνατό στην Αττική, ενώ στη Θεσσαλονίκη είναι πιο δυνατή η Μασούτης.
Τα 10 προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά και περιλαμβάνονται στο καλάθι, είναι τα ζυμαρικά, το ρύζι, οι βασικές κατηγορίες γαλακτοκομικών, όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι, ο καφές, τα όσπρια, το χαρτί υγείας και κουζίνας και το αλεύρι για όλες τις χρήσεις.
Σημειώνεται ότι 1 στους 4 καταναλωτές αναφέρει ότι αγοράζει πιο συχνά τα προαναφερόμενα προϊόντα από τη στιγμή που μπήκαν στο καλάθι.
Στον αντίποδα, οι βρεφικές τροφές (κρέμες και γάλα), το σαμπουάν για μωρά και οι πάνες ενηλίκων είναι οι κατηγορίες που έχουν τη μικρότερη απήχηση στα προϊόντα εντός καλαθιού.