Η Meta λανσάρει τη συνδρομή επί πληρωμή που θα αφαιρεί τις διαφημίσεις από το Facebook και το Instagram, με 9,99 ευρώ ανά μήνα στο διαδίκτυο ή 12,99 ευρώ / μήνα σε iOS και Android, προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι κανονισμοί της ΕΕ απειλούν να περιορίσουν τη δυνατότητα της Meta να εξατομικεύει διαφημίσεις για τους χρήστες χωρίς τη συγκατάθεσή τους πλήττοντας την κύρια πηγή εσόδων της.
Το πιο δημοφιλές δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο δέχεται αντιμονοπωλιακές πιέσεις στην ΕΕ και τον Ιούλιο, έχασε τη δικαστική μάχη ενάντια σε μια γερμανική εντολή περιορισμού των δεδομένων.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο υποστήριξε την εξουσία της γερμανικής αντιμονοπωλιακής υπηρεσίας να διερευνά και παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής.
Η προσφορά του να μπορεί κάποιος να επιλέξει μεταξύ ενός δωρεάν προγράμματος με διαφημιστική υποστήριξη και μιας συνδρομής επί πληρωμή χωρίς διαφημίσεις μπορεί να οδηγήσει τους χρήστες στην πρώτη επιλογή, βοηθώντας τη Meta να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς χωρίς να επηρεαστεί η διαφημιστική της δραστηριότητα.
Η Meta τιμωρήθηκε με πρόστιμο 390 εκατ.ευρώ νωρίτερα μέσα στη χρονιά από τον Επίτροπο Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα της Ιρλανδίας, και πλέον δεν μπορεί να χρησιμοποιεί το λεγόμενο «συμβόλαιο» ως νομική βάση για να στέλνει στους χρήστες διαφημίσεις με βάση τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα.
Η εταιρεία δήλωσε αργότερα ότι σκοπεύει να ζητήσει από τους χρήστες στην ΕΕ τη συγκατάθεσή τους προτού επιτρέψει στις επιχειρήσεις να στοχεύουν διαφημίσεις, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις εξελισσόμενες κανονιστικές απαιτήσεις στην περιοχή. Facebook και Instagram γίνονται – κατ’ επιλογήν των χρηστών – συνδρομητικά καθώς κινδυνεύουν να χάσουν μεγάλο τμήμα των εσόδων τους.