Του Κώστα Δ. Μπλιάτκα
Πυκνώνουν οι ειδήσεις και οι καταγγελίες για τουλάχιστον ελλιπή και σίγουρα όχι συνάδουσα με τους κανόνες της σύγχρονης μεταχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς, στάση του Βρετανικού. Μουσείου απέναντι στους παγκόσμιας ακτινοβολίας αρχαιολογικούς θησαυρούς που φιλοξενεί, αλλά και που όπως όλα δείχνουν, δεν σέβεται.
Ανάμεσα σ αυτούς υφίστανται κακομεταχείριση και τα αρχιτεκτονικά γλυπτά του Φειδία.
Είναι μια εξαιρετικά δυσάρεστη και άβολη θέση στην οποία βρίσκονται οι επιτελείς του Μουσείου του οποίου η διεθνής εικόνα είναι στο ναδίρ .Αρκεί να επισημάνουμε το γεγονός ότι τα πιο πικρόχολα σχόλια εναντίον του, γράφονται στον ίδιο τον Βρετανικό Τύπο.
Από τότε που η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη με το γνωστό της πάθος και την υπερηφάνεια αλλά και με ακράδαντα επιχειρήματα ζήτησε τη επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, δυο γενιές Ελλήνων έζησαν ακούγοντας το σαθρό σήμερα Βρετανικό επιχείρημα πως τα οι θησαυροί αυτοί είναι πιο ασφαλείς στο Βρετανικό Μουσείο.
Σήμερα αυτό δεν το δέχονται ακόμα και οι Times του Λονδίνου.
Όλα ξεκίνησαν βέβαια από την φρικτή ενέργεια του Έλγιν δύο αιώνες πριν, με τη γνωστή ιστορικών διαστάσεων κλοπή του που συνοδεύτηκε από καταστροφές μεγάλων τμημάτων του Παρθενώνα.
Ήρθε η ώρα να μετατραπεί η παγκόσμια αποδοκιμασία κατά του τρόπου που …»φυλάσσονται» τα γλυπτά , σε μια κατακραυγή συνοδευόμενη από το επείγον αίτημα για επιστροφή τους στην Ελλάδα.