Tο μέσο κόστος επισκευής για ένα μικρό, μη πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που έχει εμπλακεί σε μετωπική σύγκρουση είναι 26,6% υψηλότερο από ότι για ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης της ίδιας κατηγορίας. Επίσης η ασφάλειά του είναι είναι κι αυτή πιο ακριβή.
Σε ότι αφορά την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου παρά τις επιδοτήσεις, οι οποίες δόθηκαν και στην Ελλάδα, το κόστος αγοράς είναι σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και διπλάσιο από αυτό ενός συμβατικού (βενζινοκίνητου αυτοκινήτου).
Ετσι, αν και στην Ευρώπη πάνω από ένα στα πέντε αυτοκίνητα είναι πλέον ηλεκτρικό (αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό), σε περισσότερα από τα μισά κράτη-μέλη της Ε.Ε. το αντίστοιχο μερίδιο αγοράς είναι κάτω από 10%(μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα) Υψηλά είναι τα μερίδια αγοράς μόνο στις βορειοευρωπαϊκές χώρες, με πρώτη τη Σουηδία, όπου πάνω από τα μισά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2022 ήταν ηλεκτρικά
Aνασταλτικός παράγοντας για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι και η απουσία μεγάλου δικτύου σταθμών φόρτισης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, αν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν 17 φορές από το 2016, ο αριθμός των σταθμών φόρτισης πανευρωπαϊκά εξαπλασιάστηκε το ίδιο διάστημα.
Στην Ελλάδα το 2022 υπήρχαν 1.021 σημεία. Το τελευταίο διάστημα πάντως αυξάνονται, καθώς ολοένα και περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, μεγάλα καταστήματα και σταθμοί στάθμευσης εγκαθιστούν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών στην Ε.Ε. έχει η Ολλανδία (111.821 σημεία το 2022), το 23,3% των φορτιστών σε ολόκληρη την Ε.Ε.