Αν δεν είστε εσείς σίγουρα είναι ένα πρόσωπο του φιλικού ή συγγενικού σας περιβάλλοντος που δέχτηκε μια μάλλον ενοχλητική κλήση πιθανότατα σε ώρα κοινής ησυχίας από κάποια εταιρεία που θέλει να πουλήσει προϊόντα ή υπηρεσίες.
Στην άλλη άκρη της επικοινωνίας είναι ένας εργαζόμενος μάλλον δασκαλεμένος να είναι επίμονος ευγενικά, έτοιμος να σου ροκανίσει τον χρόνο και την υπομονή.
Ήδη όμως εκδηλώθηκε δικαστική προστασία των καταναλωτών για τα πυκνά τηλεφωνήματα από εταιρείες.
Τι συνέβη; Το Πρωτοδικείο της Αθήνας εξέδωσε απόφαση με την οποία δικαιώνει δυο πολίτες που προσέφυγαν στη δικαιοσύνη για την προστασία από αυτές τις οχλήσεις. Η απόφαση προβλέπει και επιδίκαση αποζημίωσης στους και μάλιστα εντόκως.
Αναγκαία προϋπόθεση όπως φαίνεται από την αναλυτική απόφαση, είναι οι καταναλωτές να έχουν δηλώσει ότι δεν επιθυμούν να δέχονται στα τηλεφωνά τους εισερχόμενες κλήσεις που έχουν σκοπό πώληση ή εμπορική – διαφημιστική προώθηση προϊόντων.
Επί της ουσίας η δικαιοσύνη ;ναγωριζεινλως ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να να διατηρεί απόρρητα τα προσωπικά δεδομένα του όπως ο αριθμός τηλεφώνου του και θέτει όρια σ αυτό που ορίζεται εμπορικη συνομιλία.
οι δυο πολίτες πουν προσέφυγαν στη δικαιοσύνη είχαν προειδοποιήσει τος εταιρείες που ότι δεν επιθυμούσαν να δέχονται εισερχόμενες κλήσεις σε σταθερά και κινητά τηλέφωνα που γίνονται για εμπορική προώθηση προϊόντων.
Το γεγονός έχει τη σημασία του καθώς σιγά-σιγά έρχεται η αφύπνιση του καταναλωτή που στην Ελλάδα δεν έχει συνηθίσει στην κουλτούρα διεκδίκησης των δικαιωμάτων του, στην προσφυγή στη δικαιοσύνη, στα μποϋκοτάζ κατά της κερδοσκοπίας κ.α.