Τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί η συζήτηση σχετικά με το πόσος είναι ο επιτρεπόμενος χρόνος για τα παιδιά μπροστά στην οθόνη. Κάποιοι διαφημίζουν τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά οφέλη της πρώιμης εμβάπτισης των παιδιών στην τεχνολογία, ενώ άλλοι προειδοποιούν ότι οι οθόνες θα μπορούσαν να είναι η «νέα ηρωίνη» της ψηφιακής εποχής.
Οι αλληλοαντικρουόμενες συμβουλές είναι χωρίς άλλο σημάδι των καιρών μας.
Το παιχνίδι έξω στη γειτονιά και την εξοχή και τα παραδοσιακά παιχνίδια που συντρόφευσαν γενιές παιδιών σήμερα έχουν αντικατασταθεί από βιντεοπαιχνίδια, σερφάρισμα στο διαδίκτυο κλπ
Όσο περισσότερες ώρες περνούν τα παιδιά «καρφωμένα» στις ηλεκτρονικές συσκευές τόσο περισσότερες είναι οι επιπτώσεις σε περιοχές-«κλειδιά» του εγκεφάλου τους, σύμφωνα με νέα μεγάλη ανασκόπηση μελετών που συμπεριέλαβε περισσότερα από 30.000 παιδιά κάτω των 12 ετών.
Ο χρόνος που περνούν τα παιδιά βλέποντας τηλεόραση, παρακολούθηση βίντεο στο TikTok έχει μετρήσιμες μακροπρόθεσμες επιδράσεις στη λειτουργία του εγκεφάλου τους. Αυτό έδειξε ανασκόπηση ερευνών που βασίζονταν στη νευροαπεικόνιση και οι οποίες κάλυψαν χρονικό διάστημα 23 ετών. Αξιοσημείωτο ήταν πάντως το γεγονός ότι ενώ στην πλειονότητα των περιπτώσεων οι επιδράσεις της οθόνης στον παιδικό εγκέφαλο ήταν αρνητικές, ορισμένες μελέτες έδειξαν και υπάρχουν και κάποιες θετικές επιδράσεις πράγμα που οδηγεί στην ανάγκη για νέες έρευνες.
Η ζωής σε κάθε περίπτωση ούτε επαναλαμβάνεται, ούτε γυρίζει πίσω και η νέα ψηφιακή εποχή επηρεάζει όλες τις ηλικίες χωρίς να λογαριάζει τη μελαγχολία των ηλικιωμένων αλλά και την αθωότητα των μικρών.