Η Apple δεν μπορεί πλέον να προωθεί το Apple Watch ως «ουδέτερο σε άνθρακα» στη Γερμανία, μετά από απόφαση-ορόσημο του περιφερειακού δικαστηρίου Φρανκφούρτης. Η υπόθεση ξεκίνησε έπειτα από καταγγελία της περιβαλλοντικής οργάνωσης Deutsche Umwelthilfe (DUH), η οποία κατηγόρησε την εταιρεία για παραπλανητική πράσινη διαφήμιση.
Η Apple βασιζόταν σε έργο αντιστάθμισης εκπομπών CO₂ στην Παραγουάη, όπου φυτεύονται ευκάλυπτοι, προκειμένου να ισχυρίζεται ότι το Apple Watch ήταν «πρώτο προϊόν με ουδετερότητα άνθρακα». Το δικαστήριο, ωστόσο, διαπίστωσε ότι το 75% των εκτάσεων που χρησιμοποιούνται στο έργο δεν έχει εξασφαλισμένα μισθωτήρια πέραν του 2029, καθιστώντας τον ισχυρισμό μη τεκμηριωμένο.
Η απόφαση θεωρείται νίκη κατά του greenwashing και έχει ευρύτερες συνέπειες για την ευρωπαϊκή αγορά. Η εφαρμογή της Οδηγίας για την Εταιρική Αναφορά Βιωσιμότητας (CSRD) επιβάλλει πλέον διαφάνεια και επιστημονικά τεκμηριωμένες περιβαλλοντικές δηλώσεις. Οι εταιρείες που δεν συμμορφώνονται κινδυνεύουν με νομικές κυρώσεις και απώλεια αξιοπιστίας.
«Η εποχή του ανεξέλεγκτου greenwashing τελειώνει. Οι καταναλωτές απαιτούν αλήθεια», δήλωσε εκπρόσωπος της DUH.
Η υπόθεση ανοίγει τη συζήτηση για την ηθική διάσταση του ESG και τον κίνδυνο οι εταιρείες να χρησιμοποιούν «πράσινα» claims ως εργαλείο marketing, χωρίς ουσιαστικές περιβαλλοντικές πρακτικές. Το μήνυμα είναι σαφές: οι εταιρείες πρέπει να επενδύουν σε πραγματική βιωσιμότητα, διαφορετικά εκτίθενται σε νομικά και επενδυτικά ρίσκα.

