Ο τουρισμός πλέον συνδέεται με τα βιώσιμα μέρη.
Μετά την πανδημία ανθεί η προτίμηση για αποδράσεις που προσφέρουν καθαρό περιβάλλον, πολιτισμό, ιστορία, γεύσεις, χαλαρή καθημερινότητα ευγένειας και παρέας, εύκολη μετάβαση από γειτονιά σε γειτονιά.
Παράλληλα οι περισσότεροι παραθεριστές εγκαταλείπουν τις ξαπλώστρες τους αναζητώντας πλέον εμπειρίες στη φύση προτιμώντας την ευεξία από την «ξάπλα».
Αυτό αποτελεί συμπέρασμα της μελέτης WTM Global Travel Report, που συντάχθηκε σε συνεργασία με ερευνητές της Oxford Economics και με δεδομένα της Mabrian, η οποία παρουσιάστηκε στην διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου WTM.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι βιωματικές δραστηριότητες αυξήθηκαν φέτος πάνω από 10% σε σύγκριση με το 2019.
Εν τω μεταξύ, οι παραδοσιακές δραστηριότητες όπως η ηλιοθεραπεία στην ξαπλώστρα στην παραλία ή στην πισίνα ήταν λιγότερο σημαντικές στα κίνητρα των ταξιδιωτών σε σύγκριση με το 2019, αναφέρει η έκθεση.
Σημειώνει επίσης πώς οι άνθρωποι «ζητούν περισσότερες ευκαιρίες για επανασύνδεση» σε έναν όλο και πιο ψηφιακό κόσμο, με πιο ουσιαστικές προσωπικές εμπειρίες «που γίνονται γρήγορα ο λόγος ύπαρξης για ταξίδια».
Επιπλέον, η κλιματική αλλαγή φαίνεται ότι θα διαδραματίσει μεγαλύτερο ρόλο στην επιλογή των προορισμών και τη χρονική περίοδο διακοπών.
Στα καθ ημάς τώρα, δύσκολα θα προτιμήσει να επισκεφτεί κάποιος μια πόλη γεμάτη σκουπίδια, με ασφυκτικό κυκλοφοριακό πρόβλημα, με δυσλειτουργίες από έργα που γίνονται, με ένταση εκνευρισμού από τις καθυστερήσεις και την προβληματική πρόσβαση στο ιστορικό κέντρο.
Η μόδα μάλιστα είναι ο συνδυασμός δουλειά με ψυχαγωγία. Ο όρος τα λέει όλα: bleasure! Παρατείνεις την παραμονή σου στο μέρος όπου πήγες για ένα συνέδριο, μια έκθεση, μια εμπορική συμφωνία, μια επιστημονική αποστολή, μια φοιτητική συνεργασία κλπ. Business and pleasure.
Θα στοιχηματίζατε λοιπόν πως η Θεσσαλονίκη θα είναι… ελκυστικός τουριστικός προορισμός με τον συγκοινωνιακό της …παράδεισο;