Το έχουμε ξαναγράψει πως έχουμε μια αγορά πονηρή και αγριεμένη. Από τη μια οι θυμωμένοι καταναλωτές οι οποίοι όμως το μόνο που κάνουν είναι να συνεχίζουν να αγοράζουν ακριβά, να μην κάνουν έρευνα αγοράς (όπως επισημαίνουν οι καταναλωτικές οργανώσεις) να αγνοούν τι εστί μποϋκοτάζ και από την άλλη οι παραπλανητικές προσφορές, οι παγίδες με το «1+1» αλλά και τρυκ κερδοσκόπων.
Και όλα αυτά με φόντο το 80- 90% των εργαζομένων να έχει μειώσει την κατανάλωση βασικών αγαθών εξαιτίας της ακρίβειας, όπως ανακοίνωσε πριν από έναν μήνα αναλύοντας έρευνας της η ΓΣΕΕ.
Και οι κυβερνητικές ευθύνες;
«Δεν υπάρχει μέρα που να μην ασχοληθεί με την ακρίβεια ο πρωθυπουργός» λένε οι υπουργοί (Σκρέκας Βορίδης κ.α.) ενώ παράλληλα καλούν τους καταναλωτές να συνεργασθούν με την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, προτείνοντας μια σαφή αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών.
Φέρνουν μάλιστα παραδείγματα όπως το “Καλάθι” που έχει προϊόντα με χαμηλές τιμές και συνέπεια, να μπορεί ο καταναλωτής να στραφεί σε αυτά τα προϊόντα και εγκαταλείψει τα άλλα.
«Να ξέρετε ότι οι εταιρείες βλέπουν την κάμψη της ζήτησης και διορθώνουν την τιμή αμέσως, μέσα στην εβδομάδα» τόνισε χαρακτηριστικα ο Μ. Βορίδης προσθέτοντας ότι «η κυβέρνηση κάνει και θα κάνει ό,τι μπορεί. Πρέπει λίγο και οι καταναλωτές να βοηθήσουν εδώ».
Ο κ.Βορίδης, ζήτησε «να πάρει ο καταναλωτής το φθηνότερο προϊόν” , παραδεχόμενος ότι κατανοεί πως «αυτό είναι μια αλλαγή της καταναλωτικής συνήθειας».
Το γεγονός είναι πως πυκνώνουν τα παράπονα του κόσμου για τις ανατιμήσεις και πως είτε ασχολείται η κυβέρνηση καθημερινά με αυτό το φλέγον πρόβλημα είτε όχι, όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος.
Εξ ου και η πιο εντυπωσιακή πολιτική εκτίμηση των τελευταίων μηνών πως «την πιο δυναμική αντιπολίτευση στον Μητσοτάκη την κάνει η…ακρίβεια»