Δεν είναι καινούργιο το φαινόμενο του greenwashing. Σχετίζεται με την παροχή πληροφορίας για προϊόντα , μέσα από ετικέτες η άλλα μέσα, πως αυτά είναι δήθεν πράσινα και οικολογικά. Το ίδιο συμβαίνει και όταν εμφανίζεται με μη τεκμηριωμένα στοιχεία μια εταιρεία ή οργάνωση ως περιβαλλοντικά ευαίσθητη και υπεύθυνη.
Έχουν αναφερθεί παραδείγματα εταιρειών και στην Ελλάδα που υποστηρίζουν ότι χρησιμοποιούν φυσικά προϊόντα ενώ κατά πάσα πιθανότητα αυτό δεν συμβαίνει.
Μπροστά σ αυτή την κατάσταση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκο Κοινοβούλιο προωθούν πλέον ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των καταναλωτών από τις αυθαίρετες και χωρίς τεκμηρίωση σε επιγραφές και διαφημίσεις διαφόρων προϊόντων ότι δήθεν αυτά είναι «πράσινα» ή «περιβαλλοντικά ουδέτερα».
Ήδη έχει συνταχθεί και θα τεθεί υπό επίσημη έγκριση το σχετικό σχέδιο νόμου. Σύμφωνα μ αυτό αναιτιολόγητοι χαρακτηρισμοί ενός προϊόντος ότι είναι «πράσινο», «οικολογικό», «βιοδιασπώμενο» κλπ, θα απαγορεύονται