Tον μετασχηματισμό του Πόρου εξήγγειλε και χαιρέτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στη διάρκεια σύντομης ομιλίας του στην εκδήλωση «Unveiling the next GR – Eco Island», που διοργανώνονται από την ελληνική αντιπροσωπεία στο πλαίσο της 28ης Διάσκεψης του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή στο Ντουμπάι.
«Θεωρούσα εξ αρχής το έργο Gr – Eco Island σαν ένα έργο με πάρα πολύ μεγάλη συμβολική σημασία. Η Ελλάδα έχει πληθώρα νησιών διαφορετικών μεγεθών που μπορούν να επωφεληθούν από λύσεις απανθρακοποίησης και ψηφιοποίσης. Έχουμε εξαιρετικά σημαντικά παραδείγματα. Έχουμε καταστήσει νησιά ικανά να πετύχουν στόχους κλιματικής ουδετερότητας πριν από άλλες περιοχές της Ελλάδας» είπε ο πρωθυπουργός και συνέχισε, αναφερόμενος στο παράδειγμα της Αστυπάλαιας και στη συμφωνία για το νησί του Πόρου: «Μαζί με τη VW, έχουμε καταφέρει να μετατρέψουμε την Αστυπάλαια σε σημαντικό προορισμό. Σήμερα, ανακοινώνουμε τη συμφωνία της κυβέρνησης με την εταιρεία Masdar, ενός παγκοσμίου ηγέτη στην ενεργειακή μετάβαση για τον μετασχηματισμό του Πόρου, ενός μικρού νησιού κοντά στην Αθήνα. Η σύνδεση Αθήνας και Πόρου είναι σύντομη και για τον σκοπό αυτό ο εξηλεκτρισμος είναι πιο εύκολος. Ο Πόρος είναι προορισμός γιοτ, θα πειραματιστούμε με διαφορετικές, περιβαλλοντικά φιλικές, λύσεις για τα σκάφη αυτά».
«Στην Τήλο έχουμε μια σημαντική συμφωνία που θα συναφθεί με φορέα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η οποία αποτελεί παράδειγμα για το πώς μπορούμε να εξάγουμε κάτι σημαντικό στον κόσμο. Δεν μπορούμε να έχουμε ηλεκτρικά σκούτερ μηχανάκια σε όλα τα νησιά. Θα μπορούσαμε, όμως να πετύχουμε περιβαλλοντικούς στόχους νωρίτερα στα νησιά» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
Πριν τον κ. Μητσοτάκη, η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου ανακοίνωσε πως ο Πόρος γίνεται το τρίτο «Πράσινο» ελληνικό νησί μετά την Αστυπάλαια και την Χάλκη. Οπως είπε η κυρία Σδούκου… «στόχος μας είναι να μετατραπούν ολα τα ελληνικά νησία σε υποδείγματα πράσινου μετασχηματισμού. Το επόμενο Gr – ECO Island είναι το νησί του Πόρου, ενός νησιού που βρίσκεται κοντά στην Αθήνα και έχει λιγότερους από 4.000 κατοίκος, που πολλαπλασιάζονται τη θερινή περίοδο. Είναι, επίσης, προρισμός γιοτ. θα προχωρήσουμε σε μια σειρά δράσεων στο νησί του Πόρου, ο οποίος εξαρτάται από τη διασύνδεσή του με την ηπειρωτική χώρα και θέλουμε να γίνει περισσότερο αυτόνομος, με παραγωγή καθαρής ενέργειας. Θα καλύπτεται από ΑΠΕ, έχουμε σχεδιάσει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο για τις ανάγκες του νησιού και θα εφαρμόσουμε θαρραλέα μέτρα και έξυπνες εφαρμογές για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Γνωρίζουμε, ακόμα, πως χρησιμοποιούνται πλοία της γραμμής για τη μεταφορά στο νησί, από ένα στενό κανάλι 500 μέτρων. Είναι ένα σημείο στην Ελλάδα με τις πιο συχνές διασυνδέσεις, που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Θα αντικαταστήσουμε τα μικρά σκάφη μεταφοράς με ηλεκτρικά σκάφη. Θα προχωρήσουμε στον εξηλεκτρισμό των οδικών μεταφορών, με ευρεία χρήση ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και ασθενοφόρων. Επιπλέον, θα μπει υπηρεσία πράσινης παράδοσης με ηλεκτρικά φορτηγά και, βεβαίως, φορτιστές. Τέλος, θα επικεντρωθούμε στην κυκλική οικονομία, ώστε να μειωθεί η επίπτωση των αποβλήτων και των απορριμάτων στο νησί».