Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εισέλθει στην καταναλωτική μας κουλτούρα και μάλιστα οι Έλληνες αποδεικνύονται από τους πλέον φανατικούς e-shoppers στην Ευρώπη. Τούτο τουλάχιστον προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία του «European E-Commerce Report 2023».
Σε σχέση με τις προτιμήσεις, στις αγορές on line προτεραιότητα οι Έλληνες δίνουν στα ρούχα, τα παπούτσια και το φαγητό
Τα στοιχεία λένε πως 7 στους 10 παραγγέλλουν ηλεκτρονικά 4,8 φορές την εβδομάδα με μέση μηνιαία δαπάνη τα 333 ευρώ – Η πλειονότητα προτιμά ελληνικά e-shops.
Οι ηλεκτρονικοί αγοραστές στην Ελλάδα παρουσιάζουν σημαντική αύξηση μέσα σε έναν μόλις χρόνο και από 58% που ήταν το 2021 έφτασαν στο 70% το 2022.
Ανάλογη τάση κυριαρχεί στις διαδικτυακές αγορές σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ενωση οι οποίες παρουσιάζουν σταθερή αύξηση. Το 2022 το 75% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών είχε αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση από το Διαδίκτυο.
Στην Ελλάδα ειδικά το ποσοστό των e-shoppers εκτινάχθηκε από 49% το 2018 σε 70% το 2022 με τις εκτιμήσεις να θέλουν το 2023 να φτάνει το 75%.
Όσον αφορά την προέλευση των αγορών οι έλληνες καταναλωτές αγοράζουν σε ποσοστό 88% από εγχώριες επιχειρήσεις, κατά 15% από επιχειρήσεις εντός ΕΕ, 29% από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ενώ 12% από ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός Ευρώπης και 6% από επιχειρήσεις που δεν γνωρίζουν την έδρα τους.