Δείτε την κυρία , ίσως μητέρα με γιο που τραβάει προς τα πίσω τον άντρα για να μην τον χτυπήσει το αυτοκίνητο!
Πολλά μένουν ίδια στην περιοχή αλλά και πολλά άλλαξαν. Οι νοσταλγοί βρίσκουν την Αθήνα της εποχής εκείνης πιο καθαρή, πιο γραφική, πιο ρομαντική, πιο ανθρώπινη παρά τον μετεμφυλιακό ζόφο. Μήπως φταίει η νοσταλγία που εξιδανικεύει τα πάντα;
Το καλοκαίρι του 1954, ο Mc Cabe σε ηλικία 21 ετών, ήρθε στην Ελλάδα μαζί με τον μεγαλύτερο αδερφό του, τον οποίο είχε προσκαλέσει για δύο εβδομάδες ο συμφοιτητής του Πέτρος Νομικός. Όπως ήταν φυσικό -για όσους γνωρίζουν την Ελλάδα εκείνης της εποχής- τα δύο αδέρφια έμειναν στην Ελλάδα όλο το καλοκαίρι. Ο Robert, σε μια Ελλάδα που δεν ήξερε τι σημαίνει τουρισμός, είχε το αίσθημα της ανακάλυψης και της καταγραφής ενός άγνωστου για κείνον τρόπου ζωής, σε μια εκπληκτικά όμορφη γωνιά του κόσμου. Στις πρώτες του επισκέψεις έβγαζε ασπρόμαυρες φωτογραφίες, χρησιμοποιώντας φιλμ Plus-X και τραβώντας με μηχανή Rolleiflex. Εξέθεσε τις φωτογραφίες του 1954-1955 στη Firestone Library του Πανεπιστημίου του Princeton. Το 1957 φωτογράφισε τις Κυκλάδες σε έγχρωμο φιλμ μετά από παραγγελία της National Geographic Society, χρησιμοποιώντας κυρίως Kodachrome. Το 2006, στην Κίνα, χρησιμοποίησε ψηφιακή Panasonic Lumix. Το έργο του Robert McCabe έχει εκτεθεί σε ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα, την Αγγλία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ. Έχουν εκδοθεί τα βιβλία του “Metamorphosis”, “Greece 1954-1965”, “Ελλάδα: Τα χρόνια της αθωότητας (1954-1965)”, “Τρεις Μέρες στην Αβάνα”, “DeepFreeze! A photographer’ s Antarctic Odyssey in the Year 1959”, “Στο δρόμο για την Ελλάδα”, “Grece. Les annees d’ innocence” και “The Ramble in Central Park”, το οποίο και απέσπασε το βραβείο Fore Word για το καλύτερο βιβλίο στην κατηγορία Nature για το 2011.