Η διασφάλιση της επάρκειας του νερού αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις νησιωτικές περιοχές της χώρας, καθώς η κλιματική αλλαγή και οι αυξημένες ανάγκες κατά τη θερινή περίοδο εντείνουν τα φαινόμενα λειψυδρίας. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχωρά στην υλοποίηση δέκα έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ σε εννέα νησιωτικούς δήμους, μέσω του προγράμματος «Παρεμβάσεις παροχής πόσιμου νερού και διαχείρισης υδάτων».
Η σχετική απόφαση υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου, παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την αναβάθμιση και επισκευή υφιστάμενων δικτύων ύδρευσης, την κατασκευή νέων δικτύων, την εγκατάσταση σύγχρονων μονάδων αφαλάτωσης και την ανάπτυξη υποστηρικτικών υποδομών, με στόχο τη μείωση των απωλειών νερού, την ενίσχυση της επάρκειας πόσιμου νερού και τη θωράκιση των νησιών απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.
Στις Κυκλάδες προβλέπεται η αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης στη Νάξο και η κατασκευή νέας δεξαμενής στην Αμοργό. Στα Δωδεκάνησα εγκαθίστανται μονάδες αφαλάτωσης στην Αστυπάλαια και στη Λέρο, ενώ παράλληλα αναβαθμίζονται τα δίκτυα ύδρευσης στη Ρόδο. Αντίστοιχα έργα υλοποιούνται στις Σποράδες, με παρεμβάσεις στα δίκτυα της Σκοπέλου και υποστηρικτικές υποδομές αφαλάτωσης στην Αλόννησο, ενώ στη Ζάκυνθο δημιουργείται νέα μονάδα επεξεργασίας πόσιμου νερού και στη Βιάννο Κρήτης εκσυγχρονίζονται τα υδροδοτικά δίκτυα.
Οι επενδύσεις αυτές συμβάλλουν στη μείωση των διαρροών, στην καλύτερη αξιοποίηση των υδάτινων πόρων και στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των νησιωτικών κοινωνιών απέναντι στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, βελτιώνουν την καθημερινότητα των κατοίκων και διασφαλίζουν την ομαλή κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργεί ο τουρισμός.
Όπως επισήμανε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τα έργα αποτελούν μέρος μιας συνολικής εθνικής στρατηγικής για τη διαχείριση των υδάτων, με στόχο τη μακροπρόθεσμη προστασία ενός πολύτιμου φυσικού πόρου και την ενίσχυση των υποδομών στα ελληνικά νησιά.

