Οι γερμανικές ρυθμιστικές αρχές έδωσαν έγκριση για την κατασκευή ενός εθνικού δικτύου αγωγών υδρογόνου, ανακοίνωσε ο αντικαγκελάριος Ρόμπερτ Χάμπεκ.
Οι σχεδιαστές αναμένουν ότι το υδρογόνο θα είναι μια ολοένα και πιο σημαντική πηγή ενέργειας καθώς η Γερμανία μεταβαίνει από τα ορυκτά καύσιμα σε μια οικονομία που βασίζεται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
«Σήμερα, αποφασίστηκε η δημιουργία του κεντρικού δικτύου υδρογόνου. Δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί – αλλά τώρα θα κατασκευαστεί», δήλωσε ο Ρόμπερυτ Χάμπεκ, μέλος του κόμματος των Πρασίνων, σε συνέντευξη Τύπου.
Ο Χάμπεκ σημείωσε ότι η κανονιστική έγκριση ήρθε δυόμισι χρόνια από τότε που προτάθηκε το δίκτυο, ένα χρονοδιάγραμμα που επαίνεσε ως «ρεκόρ».
Ορισμένα τμήματα θα ολοκληρωθούν πριν από το έτος-στόχο 2032. Το συνολικό κόστος του έργου προβλέπεται στα 19,8 δισ. ευρώ (21 δισ. δολάρια), το οποίο θα βαρύνει σε μεγάλο βαθμό τον ιδιωτικό τομέα, αν και οι κρατικές επιδοτήσεις θα περιορίσουν τα τέλη δικτύου.
Σύμφωνα με την Ένωση Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς, το δίκτυο θα πρέπει να είναι σε θέση να μεταφέρει έως και 278 τεραβατώρες ενέργειας με τη μορφή υδρογόνου κάθε χρόνο. Αυτό ισοδυναμεί με το ένα τρίτο της σημερινής κατανάλωσης φυσικού αερίου της Γερμανίας, δήλωσε ο Ralph Bahke, αναπληρωτής πρόεδρος της ένωσης.
Ωστόσο, με συνολική απόσταση 9.040 χιλιομέτρων, το δίκτυο θα είναι σημαντικά μικρότερο από ό,τι είχε αρχικά εκτιμηθεί. Ο Ομοσπονδιακός Οργανισμός Δικτύων της Γερμανίας αφαίρεσε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα από το αρχικό σχέδιο.
Ο πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Οργανισμού Δικτύων Κλάους Μύλλερ δικαιολόγησε τις περικοπές με τη μείωση των «πλεονασμάτων» και των γραμμών σύνδεσης που δεν χρειάζονταν στο κεντρικό δίκτυο.